Emine Girgin

‘Anne bu gece Merve’lerdeyim’

22 Aralık 2017 23:59
A
a
Şimdi bana kızım “Merve’lere ders çalışmaya gideceğim. Onlarda kalacağım” derse ben onun Merve’lere gitmeyeceğini bilen bilinçli bir anne olacağım sanırım. Şu anki çağın yalanı bu çünkü. ‘Bu gece Merve’lerdeyim’.
Aman dikkat. Çocuklarınız Merve’lerde değil. Benden söylemesi.
Şimdi Merve’nin kim olduğunu açıklayacak olursam; kötü niyetli kızlarımızın adını kullanarak açığa çıkarttığı hayali bir isimdir. Anne de evde kızım Merve’lerde ders çalışıyor diye düşünüyor. Memlekette her genç kızın Merve isimli arkadaşı mı olurmuş? Hiç mi çakmıyorsunuz bu durumu? Hiç mi “Kimdir bu Merve?” diye sormuyor musunuz? Türk kızlarının sevgililerinin evine gitmek için sıklıkla kullandığı bu cümle, çoğu anne-babayı kandırabilir. Ama bu çağdaki anne babayı asla!
*
Aile baskısından dolayı hiçbir şey yapamayan bir arkadaşımın söylediği yalanlara bazen ben bile şaşırıyorum. Gerçi kızı dinlediğimde ailesini suçlu buluyorum. O kadar çok baskı var ki kızın üzerinde, ellerinden gelse işe bile göndermeyecekler. Bir insanı bu kadar çok sıkarsanız en nihayetinde yalana başvurması kaçınılmazdır.
Bir birey yetiştirmek eminim ki çok zordur. Kötü şeyleri yasak koyarak çocuğunuzu o şeylerden uzaklaştırmazsınız. Tam aksine hatta ne kadar çok yasak koyarsanız o kadar çok çocuğunuz o şeye yönelecektir. Henüz anne değilim bilemiyorum bu duyguyu ama benim çocuğum olursa bu kadar çok sıkmam eminim ki. İçinize sinmeyen şeyleri yasak koyarak çözemezsiniz lütfen bunun bilincinde olun. Doğru iletişimi kurmak istiyorsanız çocuğunuzla karşınıza alıp bir arkadaş gibi konuşmalısınız.
Arkadaşımın baskıcı annesi diyor ki ‘Sen konuşsana, o seni dinliyor’. Beni dinler çünkü ben onun arkadaşıyım. Yanlış şeyleri ‘bunu yapmanı yasaklıyorum’ tarzında söylemiyorum çünkü. Bir dostu olarak ‘bence yapmamalısın ya da bence gitmemelisin’ deyip gerekçelerini açıklıyorum. Mantıklı gelirse yapmıyor. Arkadaşımın annesi ne yapıyor peki? 26 yaşına gelmiş bir kızı, sırf kız çocuğu diye, dünyanın tüm kötülüklerinden kendi yasakları ve kısıtlamalarıyla koruyabileceğini zannediyor. YANILIYOR. Çünkü arkadaşım, ona her dakika yalan söyleyerek yine kendi istediği şeyleri yapıyor ve yapmaya da devam edecek.
Kendi doğrularınız ve yanlışlarınızla, çocuklarınızın hayatını şekillendiremezsiniz önce bunun bir farkına varın. Hem insanlar hata yapa yapa büyüyor ve büyümeye devam ediyor. Çocuklarınız da hem sizden duyduklarıyla hem de yaşadıklarıyla öğrenecek hayatı, öğrendikçe de büyüyecek.
Bırakın size sevgilisini anlatabilecek kadar rahat olsun. Bu ayıp bir şey değil. İlk sinemasını, ilk yemeklerini, kavgalarını, kutlamalarını, yaşadıkları her anı rahatlıkla anlatabilsin. Genellikle çocuklar babalarıyla bu konuları konuşamazlar ama anneler daha anlayışlıdır. Eğer siz anneler de çocuklarınıza o duvarları örerseniz, üzgünüm ki çocuğunuzun size böyle yalanlar söylemesine şaşırmayacaksınız. 
1000
icon
ddk 23 Aralık 2017 10:27

Toplumumuz üzerinde yoğun bir şekilde odaklaşan dini ve töre baskılarının sonucu özgürlüklerimizin kısıtlanması özellikle genç kuşağı derinden etkilendirmektedir.Yazınız bu anlamda gerçekleri yansıtmaktadır.

0 5 Cevap Yaz
EMİNE GİRGİN

Çok teşekkür ederim yoruunuz için. Sevgiler

0 0
ALİ CAN 23 Aralık 2017 00:55

Kızlar ya da Erkekler Anne ve Babalarıyla rahat bir şekilde konuşamadıkları her hangi bir konuyu, Rahatlıkla en yakın arkadaşlarıyla konuşabilirler.Anne ve Babaların da her konuya burun sokmamaları gerekiyor bence.

0 1 Cevap Yaz
DENİZ YILDIZI 23 Aralık 2017 00:51

Çocuklar, Anne ve Babanız, sizleri her türlü kötülükten savunur ve korur unutmayın, Sizlere güvenmediği için değil, sokaklar, insanlar güvende olmadığı için, sokaklarda güvenlik zaafiyeti olduğu için bir takım önlemler almak adına sizlere kısıtlama getiriyorlardır.

0 1 Cevap Yaz
BODRUM MASALI 23 Aralık 2017 00:44

Günümüz gençlerini de anlamıyorum yani, Neden Hale, Hale, Lale değil de hep Merve yani😆

0 1 Cevap Yaz
Ddlk 22 Aralık 2017 23:05

Toplumumuzdaki baskıcı anlayış ve komşu sonra ne der,el alem ne düşünür diyerek istek ve arzularımızın kısıtlanması bastırılmış duyguları yaratır.Bu bastırılmış duyguların yarattığı özlemler kişileri psikolojik hastalıklara götürür.Toplumsal ve dini baskıların neticesinde gizli ilişkiler başlar.Yani homoseksüalite,sevicilik ve ensest ilişkiler maalesef toplumumuzda hızla yayılmaktadır.Yazacak bu konuda çok şey var ama...anlayan anladı zaten...sizi bu hassas konuda yazdığınız yazıdan dolayı kutluyorum.

0 3 Cevap Yaz
EMİNE GİRGİN

Çok teşekkür ederim. Sevgiler

0 0
Mhmt 22 Aralık 2017 21:25

Erkek çocuk Anne Babadan gizli arkadaşında kalırsa, Baba bunu anlarsa "çık git , gelme lan bir daha bu eve" Kız çocuk arkadaşında kalır da Anne anlarsa, Bir daha kesinlikle dışarı çıkmıcaksın tamam mı.. Bence biz bu dayatmacı tavırları bitirmedikçe, merveler hiç bitmez.

0 0 Cevap Yaz
ALİ CAN 22 Aralık 2017 21:20

Şimdi bu yalancı kızlarımız yüzünden, gerçekten kız arkadaşının evinde ders çalışıp, çay kahve içip sohpet edip TV seyredip kardeş kardeş uyuyacak olan kızlarımız da baskı altında kalıyorlar. Anne Babalar lütfen biraz relax, biraz sakin.

0 0 Cevap Yaz
ROTASIZ PİLOT. 22 Aralık 2017 21:16

-Anneeee -Efendim kızııım -Var ya ben bu gün okul çıkışı mervelere gidiceeem, ders çalışıcaaz, belki gece onlarda kalırııım.Babama söylersin tamam mıı? -Tamam kızııım, telefonun açık olsun. -Hadi bu minik kuşum..... Yediniz mi sayın Anne. O zaman Hep birlikte HEİJAN &MUTİ den "" Yansın Geceler"" Tavsiye üzerine dinleyin bence.

0 0 Cevap Yaz
KUZEY YILDIZI 22 Aralık 2017 21:09

Çocuklarımızın da bazı hakları olduğunu ve onlara da yaşam alanı yaratmamız gerektiğini unutmamalıyız.Onların da hayatlarını dilediği gibi yaşama hakları var. Baskı yaparsanız, 18 taşına girip Reşit olduğunda, yürrü git yaz dediğinde, hiç bir şey yapamazsınız ve üstelerseniz Ben ayrı eve çıkıcam der gider.Karışamazsınız, karışırsanız da, sonucu sizi adli makamlara verilen uzaklaştırma cezaları na kadar gider. Sadece biraz saygı sevgi ve anlayış inanın bunu Anne Baba ve çocuklar başarabilirse, Tereyağlı gözleme bile kıskanır bu mutlu aile tablosunu.

0 0 Cevap Yaz
HsYn 22 Aralık 2017 21:00

Anne Babalar lütfen kendi yaşadığınız çocukluğu ve gençliği çocuklarınıza yaşatmaya uğraşmayın.Unutmayın sizin zamanınızda,teknoloji bu kadar sınırsız, teknolojik aşklar bu kadar yaygın, mervesi, özgecanı, tuğçesi, merti, tolgası, tanjusu, aslıhanı Berk i bu kadar meşhur değildi.Devir değişti öyle değil mi yani.Bak babişko bu benim aşkitoomm, ya da, Baba biz birbirimizden elektrik aldııık.Vay anasını sayın seyirciler.Ne olursa olsun Çocuğun örnek alacağı ilk birey Annesi ve Babasıdır, çocuklarımızı, yetiştirirken kendimizin hayatıyla kıyaslayıp hareket etmeyelim, yoksa ne merve biter ne berke ne test ne sınav .Çocuklarımızı onları kısıtlayıp, yasaklayıp özgürlüklerini elinden alarak değil de, bilinçli ve onlara güvendiğimiz hissini aşılayıp büyütelim. Onların arkadaşıymış gibi yaklaşalım, inanın o zaman ne merve kalır ortada ne de başka biri.Unutmayalım ki çocuğa para vermekle, üst baş almakla Anne Baba okunmuyor.Biraz ilgi biraz anlayış ve biraz da onların seviyesine inebilmek

0 1 Cevap Yaz