Nasıl anlatsam,
Nereden başlasam,
Kaç kişiydik o zaman,
Bak kaç kişi kaldı şimdi?
Garipsemeyin canım,
Talim Terbiye Kurulu Başkanı yeni müfredatı anlatır ve savunurken, kendisine yöneltilen 'Evrim Teorisi' ile ilgili soruya, nasıl pense ve tornavidayla cevap verdiyse,
Ben de,
Derdimi nasıl anlatsam, nereden başlasam diye düşünürken,
MFÖ'nün efsane şarkılarından birinin sözleri geliverdi aklıma…
'Bodrum… Bordum…'
Sonra birden durdum,
Ben Bodrum'a inanıyor muyum?
İnanmıyorum ama gittim, ne olacak şimdi?

***

Selçuk Erdem'in kutup ayılı karikatürüne 23 kişi bakıyor, üstüne Talim Terbiye Kurulu Başkanı da bakıyor, ama hiç biri görmüyor…
Peki niye koyuldu o karikatür oraya, amaç neydi, 6. sınıf öğrencilerine ne anlatılmak isteniyordu?
Sevgili Kutup Ayısının, iklim değişikliğinden etkilenen insanoğluna 'iyilik yapmak istediği için elini uzattığını' ve bunun bir karikatürün konusu olabileceğini düşünmek bile, yeterince komik değil mi sizce de?
Yaşam alanını yok eden insana, kutup ayısı neden sahip çıksın kardeşim?
Orada bir şey olmalı…
Bir nokta…
Karikatürün kalbi diyeceğiniz bir vurgu…
Ayının el hareketinde olduğu gibi…
O noktayı, illa ki arayıp bulmaya çalışmamak bile, çocuklarımızın geleceğini belirlemek için eğitim süreçlerini düzenleyen bir kurulun üyelerinin ne ölçüde ciddiye alınıp alınmayacakları konusunda bize fikir vermiyor mu?
Bence veriyor…
Yoksa Talim Terbiye Kurulu Başkanı Kutup Ayısına inanmıyor mu?

***

Pense tornavida hikayesine gelince…
Şu noktayı samimiyetle ifade etmeliyim ki,
Talim Terbiye Kurulu Başkanı, Evrim Teorisiyle ilgili düşüncelerini, 'neden-sonuç ilişkisi' bağlamında doğru tarif ediyor olabilir…
Ancak dedim ya, bu kişi, çocuklarımızın okullarında ve derslerinde okuyacakları kitaplarda neler yazacağını, öğretmenlerimizin hangi konuları işleyeceklerini belirleyen Kurulun Başkanı…
Eğer,
Bir öğretmen tutup da, çocuklara Evrim Teorisini bu şekilde anlatmaya kalkarsa, o çocuğun bu teoriyle ilgili aklında ne kalır sizce?
Tornavida, pense,
İnanmak-inanmamak, kullanmak-kullanmamak…
'İnanmadığı şeyi kullanan' acayip bir faydacılık yaklaşımı…
Eminim ki,
6'ncı sınıfta bu mantığı doğru anlayan çocuk, geleceğin en büyük bilim insanlarından biri olmaya adaydır…
Hiç lami cimi yok…

***

Peki ben, Talim Terbiye Kurulu Başkanını görüyorum, dinliyorum, okuyorum, bir anlamda kullanıyorum;
Peki inanıyor muyum?
İnanmıyorum…
Peki son soru şu;
'Malzeme çantam nerede?'