Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Elektronik Defter Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” bugün Resmi Gazete’de yayımlandı.
Tebliğe göre, bilanço esasına göre defter tutan tüm mükellefler, yeni yıldan itibaren e-Defter uygulamasına geçiş yapacak. Bu tarihten itibaren mükelleflerin defterleri elektronik ortamda tutulacak ve Vergi Usul Kanunu’nun ilgili maddeleri çerçevesinde düzenlenecek.
Yeni Düzenlemeler ve Kapsamlı Detaylar
Tebliğde, 3.2.6 numaralı fıkranın 2 numaralı bendinden sonra gelen yeni düzenlemelerle, bilanço esasına göre defter tutacak mükelleflerin kapsamı genişletildi. Buna göre, bilanço esasına göre defter tutmayı tercih eden veya yeni işe başlayan, sınıf değiştiren, vergi muafiyeti kalkan tüm mükellefler de e-Defter sistemine dahil edilecek.
Defter ve Berat Dosyalarının Onay Süreleri Belirlendi
Tebliğde ayrıca, defter ve berat dosyalarının oluşturulması, NES veya Mali Mühürle imzalanması/onaylanması ve Başkanlık onaylı berat dosyalarının alınma süreleri tablo halinde düzenlendi. Özel hesap dönemi kullanan mükellefler ise tablo bilgilerini, hesap dönemlerinin başlangıç ve bitiş aylarına göre dikkate alacak.