Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2 bin 667 projeye toplamda 2 trilyon 295 milyar lira yatırım yapacaklarını açıkladı.
Bakanlığın Yapısı ve İstihdam Sağlanan Kişi Sayısı
Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 17 genel müdürlük ve 10 başkanlıktan oluştuğunu belirtti. Ayrıca, bakanlığın ülke genelinde 131 bin personel ve 223 bin kişiyle istihdam sağladığını vurguladı.
Türkiye’nin Ulaşım Altyapılarında İleriye Dönük Hedefler
Bakan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın temel amacının insan, yük ve veri hareketliliğini sağlamak olduğunu belirterek, Türkiye Yüzyılı’nda akıllı ve güvenli ulaşım sistemleriyle dünya çapında öncü olma hedefinde olduklarını söyledi.
Marmaray Projesi ile 62 Milyon Ton Karbon Emisyonu Azaltıldı
2053 yılına kadar net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda, demiryolu taşımacılığını artırma çabalarıyla dikkat çeken Uraloğlu, Marmaray projesiyle bugüne kadar 62 milyon ton karbon emisyonu azaltıldığını açıkladı. Bu projelerle sağlanacak emisyon azaltımları, karbon borsasında krediye dönüştürülecek.
Türkiye'nin Stratejik Konumu ve Uluslararası Ulaşım Yatırımları
Uraloğlu, Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarını birleştiren stratejik bir konumda olduğunu belirterek, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu projeleriyle Türkiye'nin uluslararası lojistik gücünü artıracaklarını ifade etti. Bu projelerle Çin’den Avrupa’ya taşınan yüklerin artacağı vurgulandı.
Kalkınma Yolu Projesi ve Yeni Demiryolu Hattı Yatırımları
Kalkınma Yolu projesi kapsamında, Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde yeni demiryolu hatları inşa edilecek. Uraloğlu, 727 kilometre yeni demiryolu hattı ve 331 kilometre yeni otoyol yatırımı planlandığını belirtti. Bu projelerle uluslararası taşımacılık kapasitesinin artırılması hedefleniyor.
AK Parti Dönemindeki Yatırımlar ve 2025 Bütçesi
Uraloğlu, 2002-2024 yılları arasında AK Parti iktidarında ulaştırma sektörüne yapılan yatırımların 280,6 milyar dolara ulaştığını belirtti. Ayrıca, 2025 yılı bütçesi için yapılan teklifin, önceki yıla göre yüzde 26,9 artışla 482 milyar lira olarak belirlendiğini açıkladı.
Hızlı Tren Yatırımları ve Yolcu Taşıma Verileri
Bakan, hızlı tren projeleri hakkında da bilgi vererek, bugüne kadar 92 milyon yolcu taşındığını söyledi. 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunun 17 bin 287 kilometreye, 2053’te ise 28 bin 590 kilometreye çıkarılması hedefleniyor.
Demiryolu Taşımacılığı ve Lojistik Sektörüne Yatırımlar
Uraloğlu, lojistik sektöründe demiryolu kullanımını artırmayı hedeflediklerini belirtti. Çukurova Bölgesi’ndeki liman ve sanayi bölgelerinin demiryolu bağlantılarını güçlendirmek için çalışmalar sürdürülüyor. Ayrıca, tüm raylı sistem araçlarının yerli ve milli imkanlarla tasarımı ve üretimi konusunda öncelik verilecek.
Filyos Limanı ve Demiryolu Bağlantıları
Filyos Limanı ve Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi'nin bölgedeki kalkınmaya katkı sağlamak üzere demiryolu bağlantıları için hazırlıklar devam ediyor. Bu projelerle, lojistik altyapısının güçlendirilmesi ve bölgesel kalkınmanın desteklenmesi amaçlanıyor.