Lokomotifin yol testlerinde saatte 140 kilometre hıza ulaştığını belirten Uraloğlu, 2025 yılı Eylül ayında 95 adet lokomotifin raylara inmesini beklediklerini vurguladı.

Test Süreci Başladı

Bakan Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş. (TÜRASAŞ) tarafından üretilen lokomotifin test sürecinin devam ettiğini ifade etti. Ekim 2024 itibarıyla TCDD Hasan Bey depo sahasında yol testlerine başlanıldığını söyleyen Uraloğlu, "Lokomotifimiz bu testlerde 140 kilometre hıza ulaşarak büyük bir eşiği aştı. İnşallah 2025 Eylül’ünde lokomotifimizi raylara indirmeyi planlıyoruz," dedi.

Yük ve Yolcu Taşımacılığı İçin Tasarlandı

Eskişehir-5000 projesinin, 5 megavat gücündeki lokomotifinin hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapabileceğini aktaran Uraloğlu, lokomotifin Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik (TSI) sertifikasına sahip olacağını belirtti. Ayrıca, proje kapsamında 115 yerli firma ile işbirliği yaparak yüzde 65 yerlilik oranına ulaşıldığını, seri üretimde bu oranın yüzde 80’e yükseleceğini vurguladı. Uraloğlu, "Bu sayede demiryolu sektöründeki dışa bağımlılığın önüne geçeceğiz," dedi.

İki Eylül Caddesi'nde motosiklet denetimi: Ceza yağmuru! İki Eylül Caddesi'nde motosiklet denetimi: Ceza yağmuru!

Yenilikçi Teknolojiler ve Yerli Tasarım

Bakan Uraloğlu, Eskişehir-5000 projesinin birçok ilki barındırdığını belirtti. Lokomotifin cer motorlarının, Türkiye’de bugüne kadar tasarlanan en yüksek güçlü motorlar olduğunu dile getiren Uraloğlu, “Ayrıca 2.5 megavat gücündeki cer konvertörleri, ülkemizde tasarlanan en güçlü yüksek gerilim cer konvertörleridir. Ana hat lokomotifler için ilk defa araç gövdesi, boji ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi de tamamen yerli tasarımla üretildi,” açıklamasında bulundu.

Üniversite ve Sanayi İşbirliği

Eskişehir-5000 projesinin Türkiye'deki üniversiteler ve sanayi kuruluşlarının ortak çalışmasıyla hayata geçirildiğine dikkat çeken Uraloğlu, "Projemiz, üniversite ve sanayi iş birliğinin en güzel örneklerinden biri. TÜRASAŞ, TÜBİTAK RUTE, ASELSAN ve İstanbul Teknik Üniversitesi gibi önemli paydaşlar bu projede yer aldı. Türkiye'nin raylı sistemlerdeki yerlilik oranını artırmak adına önemli bir dönüm noktası yaşanıyor," dedi.

Kaynak: Haber Merkezi