Hazine ve Maliye Bakanlığı, yeni yılda dijital uygulamalara hız verecek. 1 Ocak 2025'ten itibaren, bilanço esasına göre defter tutan tüm mükellefler e-Defter uygulamasına geçecek. Bu uygulama, yaklaşık 1 milyon mükellefi kapsayacak ve kağıt, yazıcı gibi maliyetlerden tasarruf sağlayacak.
E-fatura ve e-arşiv fatura sistemi dışında kalan mükellefler, 1 Ocak 2026'dan itibaren tüm faturalarını elektronik ortamda düzenleyecek. Ayrıca, gider pusulasının ıslak imza yerine elektronik doğrulama ile onaylanması sağlanacak.
Yurt dışına çıkış harcı ödemelerinde de değişiklik olacak; 1 Ocak 2025'ten itibaren harç pulları yerine, dijital ödeme yöntemleri kullanılacak.
Yeni uygulamalar ayrıca, mükelleflerin gerçek hasılatlarını tespit etmeye yönelik vergi güvenliği önlemleri ve yönetim kurulu üyelerine yönelik ücret düzenlemeleri de içeriyor. Bu düzenlemelerle, vergi güvenliği sağlanarak kayıt dışı ekonomiyle mücadele edilecek.