Instagram'ın bu hamlesi, popüler video paylaşım platformu TikTok'un artan etkisine bir yanıt niteliği taşıyor. TikTok'un son dönemdeki yükselişiyle beraber, Instagram'ın da kullanıcıların video odaklı içerik tüketme ve oluşturma alışkanlıklarına ayak uydurması gerektiği düşünülüyor. Edits uygulamasının, Instagram'ın TikTok'a rakip olma çabasının bir parçası olduğu değerlendiriliyor.
Mosseri, Edits uygulamasının şubat ayında piyasaya sürülmesinin planlandığın ı ve şu an sadece ücretsiz ön sipariş yöntemiyle indirilebileceğini belirtti. App Store'da ise uygulamanın kullanıma sunulma tarihinin 13 Mart olarak gösterildiği görülüyor.
TikTok'un ABD'de geçici olarak yasaklanmasının ardından, Instagram'ın bu yeni adımı önem kazanıyor. Zira TikTok'un engellenme ihtimali, Instagram ve diğer sosyal medya platformlarının video odaklı içerik üretme konusundaki rekabetini artıracak gibi görünüyor. Edits uygulamasının sunacağı kapsamlı video yaratım özellikleri, kullanıcıların TikTok alternatifi olarak değerlendirmesine sebep olabilir.
Instagram'ın Edits uygulamasını duyurması, sosyal medya platformlarının video içerik üretimi konusundaki rekabetinin giderek yoğunlaştığını gösteriyor. Kullanıcıların video odaklı içerik tüketme ve oluşturma ihtiyaçlarının karşılanması için platformların yeni adımlar attığı görülüyor.