Yaşam

İnternetten alışveriş yapanlar aman dikkat! Dolandırıcılar pusuda

TÜKDES Genel Başkanı Süleyman Bakal, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde artan şikâyetlere dikkat çekerek tüketicileri dolandırıcılara karşı bilinçli olmaya çağırdı.

Son günlerde sosyal medya üzerinden yapılan alış verişler konusunda yapılan şikâyetlerde büyük ölçüde artışın kaydedilmesi dernek yetkililerini harekete geçirdi. Geçtiğimiz hafta olağan genel kurulunu tamamlayan Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal, artan şikayetlerin büyük çoğunluğunu sosyal medya üzerinden yapılan satışların oluşturduğunu söyledi. Dernek Genel Başkanı Bakal, internet alışverişi sonrası yaşanabilecek mağduriyetlere karşı tüketicileri bilinçli olmaları konusunda uyardı. Bakal, derneğe başvuran tüketicilere, siparişlerine karşılık farklı ürünlerin gönderildiğini belirterek “Tüketici, ucuzluk adına parasını dolandırıcılara kaptırmamalıdır. Bilinçli tüketici her zaman kaliteli, uygun fiyat ve yerli ürün arayışı içinde olmalıdır. Ucuzluk adına aldatılan tüketici, hem maldan hem de parasından olmaktadır. İnternet alışverişlerinde, adrese gelen mal ve hizmet, talep edilen olsa dahi tüketicinin 14 gün içerisinde cayma hakkı olduğu asla unutulamamalıdır. Ayrıca, mağduriyetin giderilmesinin en önemli yolu, cayma hakkını kullanmaktan geçer. Tüketiciler alışverişlerinde kurumsal siteleri tercih etmelidir. Güvenli olmayan ve resmen tüketiciyi dolandırmak için satış yapan sitelerden mutlaka uzak durulmalı, bu tür satıcılara da kesinlikle göz açtırmamalıdır” şeklinde açıklamada bulundu.