Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları, uzaktan kimlik doğrulama sistemi ile fiziki evrakla uğraşmadan KEP ve e-İmza sahibi olarak; ikamet ettikleri ülkeden Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşlarıyla sorunsuz bir şekilde iletişim kurabiliyor. Tebligat süreçlerinden banka talimatlarına, abonelik işlemlerinden tapu işlemlerine kadar birçok resmi süreç, elektronik ortam üzerinden kolayca gerçekleştirilebiliyor.

Yurt dışında yaşayan Türkler, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve e-İmza (Elektronik İmza) kullanarak Türkiye kamu kurum ve kuruluşlarıyla tüm resmi işlemlerini, bulundukları ülkeden kolayca gerçekleştirebiliyor. Ayrıca tapu işlemleri, banka talimatı işlemleri, abonelik işlemleri, fatura ödeme işlemleri, kira sözleşmelerindeki anlaşmazlıklara ilişkin ihtar ve ihbarlar; KEP ve e-İmza ile çok düşük maliyetlerle ve hızlıca gerçekleştiriliyor. Üstelik uzaktan kimlik doğrulama sistemi ile herhangi bir evrak ve imza işlemine ihtiyaç duymadan KEP ve e-İmza sahibi olunabiliyor.

TÜRKİYE KAMU KURUMLARIYLA GÜVENİLİR İLETİŞİM YOLU: KEP 

2011 yılında 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’yla hayatımıza giren KEP sistemi sayesinde bürokratik adımlar sebebiyle uzayan birçok resmi iş ve işlem hızlı bir şekilde gerçekleştiriliyor. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığının 2023 Eylül ayında paylaştığı verilere göre; son 3 yılda kamu kurumları arasında KEP kullanım oranı yüzde 82 seviyesine ulaştı. Bu veri, Türkiye’deki resmi kurumların iletişimlerini güvenle dijitalleştirdiklerini çok net ortaya koyuyor. KEP kullanımı Yurt dışında yaşayan ve bürokratik süreçler sebebiyle resmi işlemlerini sürdüremeyen Türk vatandaşları için güvenilir bir çözüm oluyor. KEP ile kamu kurumlarına, belediyelere, bireysel ya da tüzel kişilere; bildirim, dilekçe, başvuru, ihale, sözleşme, fatura, hesap özeti, ihtar, ihbar, ticari taraflar arasındaki yazışmalar, şirket beyannameleri, sözleşme evraklarının paylaşımı gibi tüm gönderileri KEP sayesinde online ortamda gerçekleştirilebiliyor.

Kanseri yenen gençler doğada buluştu Kanseri yenen gençler doğada buluştu

KEP İLETİLERİ 20 YIL SÜREYLE GÜVENLE SAKLANIYOR

Yasal ve hukuki geçerliliği olan KEP sistemi hem Türkiye’de hem de yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına, Türkiye’deki kamu kurumlarıyla ve belediyelerle zaman ve mekân bağımsızlığı sunarak hızlı işlem kabiliyeti sağlıyor. Hukuki geçerliliğe sahip olan KEP sistemi ile alınan ve gönderilen her ileti, mahkemede delil olarak kullanılabiliyor. KEP; gelen ve giden kutusunun yanı sıra delil kutusu da bulunduruyor. Deliller 20 yıl süreyle güvenle saklanır ve ihtiyaç duyulması durumunda kolayca ulaşılabiliyor. 

YURT DIŞINDAN RESMİ EVRAKLARI YÖNETMEK E-İMZA İLE ÇOK KOLAY

Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının hayatını kolaylaştıran bir diğer e-dönüşüm ürünü ise e-İmza olarak karşımıza çıkıyor. Yasal ve dijital imzalama yöntemi olarak kullanılan e-İmza, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip olduğu için yurt dışında yaşayan Türklerin bulundukları ülkeden birçok evrak işlemini kolaylıkla yürütmelerini sağlıyor. Maksimum güvenli bir yapıya sahip olan e-İmza; Kayıtlı Elektronik Posta sisteminde, e-devlet kapısı uygulamalarında, MERSİS üzerinde yer alan ticaret sicil işlemlerinde, e-İmza uyumlu kamu sistemlerinde (UYAP, EKAP, e-Haciz gibi), elektronik sosyal güvenlik ve sağlık sistemlerinde, ödeme talimatı benzeri bankacılık işlemlerinde ve finans uygulamalarında, elektronik yazışmalarda ve sözleşmelerde, elektronik ortamda her türlü kıymetli evrakın imzalanmasında kullanılabiliyor. Özellikle yurt dışında yaşarken e-devlet uygulamasına hiç kayıt yaptırmamış ya da cep telefonu numarası, SIM kart değişimi gibi sebeplerle e-devlet’e giriş yapmakta sorun yaşayan Türkler, elektronik imza sahibi olarak e-devlete kolayca erişim sağlayabiliyor.

NASIL KEP VE E-İMZA SAHİBİ OLABİLİRİM?

TÜRKKEP, KEP ve e-İmza ürünleriyle yurt dışında ve Türkiye’de yaşayan vatandaşların hayatlarını kolaylaştırıyor. TÜRKKEP’in KEP ve e-İmza çözümlerine sahip olmak için www.turkkep.com.tr adresi üzerinden online olarak ön başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Editör: Volkan Kılınç