Bakan Tekin, Türkiye’de yaklaşık 1 milyon 200 bin öğretmenin bulunduğunu ve bu öğretmenlerin 18 milyon civarında öğrenciye hizmet verdiğini belirtti. Bu rakamın, aileler ve yakınlar düşünüldüğünde 85 milyon vatandaşın eğitimle ilgili gelişmeleri yakından takip ettiğini vurguladı.

Öğretmen ve Derslik Sayısındaki Artış

Bakan Tekin, görevdeki öğretmenlerin yaklaşık 800 bininin son 22 yılda atandığını ifade ederek, "Bu, yüzde 80’e yakın bir oran yapıyor. Aynı dönemde yapılan derslik sayısı ise iki katından fazla arttı" dedi. Ayrıca, güçlendirme yapılan ve yıkımı gerçekleştirilen dersliklerin sayısının da hesaba katıldığında bu rakamın yaklaşık üç katına çıktığını belirtti.

UCM'den İsrail Başbakanı Netanyahu'ya tutuklama emri! UCM'den İsrail Başbakanı Netanyahu'ya tutuklama emri!

Müfredat Eleştirileri ve Çalışmalar

Yurt içi ve yurt dışındaki birçok akademik toplantıya katıldıklarını söyleyen Tekin, öğretmenlerle de görüşerek Türkiye’deki müfredatla ilgili eleştirileri topladıklarını aktardı. Uluslararası raporlarda iki ana eleştiri olduğuna dikkat çeken Bakan Tekin, müfredatın revize edilmesi gerektiğine dair birçok akademik çalışmanın bulunduğunu ve bu konuda çalışmalara başladıklarını belirtti.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli

Bakan Tekin, vatandaşların eğitim sisteminden beklentisinin farklı olduğunu ifade ederek, "Bizim yaptığımız üçüncü şey müfredatla ilgili. Kendi millî manevi değerlerimizi, ülkeyi, toplumu, milleti bir arada tutacak temel asgari müştereklerdeki değerlerimizin müfredatın içine yedirilmesini arzu ettik" dedi. Bu bağlamda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni oluşturduklarını belirtti.

Öğrenci Profili ve Eğitim Süreci

Tekin, "Nasıl bir öğrenci istiyoruz? Yetkin ve erdemli insanı önceleyen bir öğrenci profili" şeklinde tanımlama yaptıklarını ifade etti. Bu doğrultuda, beceri odaklı ve becerileri tetikleyici bir eğitim sistematiği inşa etmeye çalıştıklarını söyledi. Ayrıca, gündelik hayatla bağlantı kuran, sadeleştirilmiş içerik sunan ve her bir çocuğun farklı bir birey olduğu anlayışından hareketle farklılaştırılmış bir eğitim süreci oluşturmayı hedeflediklerini belirtti.

Müfredatın Sadeleştirilmesi

Millî Eğitim Bakanı, müfredatı yüzde 35 oranında sadeleştirdiklerini aktararak, "Hedefimiz ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyiyi, doğruyu, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş, eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran bireyler yetiştirmektir" dedi. Ayrıca, öğrencilerin etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi olmasını amaçladıklarını ifade etti.

Kaynak: Haber Merkezi