Avon tarafından gerçekleştirilen “Güzelliğin Geleceği 2024 Araştırması”, parfümlerin sadece bir koku olmaktan öte, kişiliğimizi ve duygusal durumlarımızı yansıtan güçlü bir araç olduğunu ortaya koydu. 7 bin kadının katıldığı çoklu pazar araştırması, parfüm koleksiyonlarına olan ilginin arttığını ve fiyatın hala satın alma kararlarında önemli bir faktör olduğunu gösteriyor.

Fiyat, Kadınlar İçin Kokudan Sonra İkinci Önemli Faktör

Samsun'da bugün hava durumu (20 Kasım 2024 Çarşamba) Samsun'da bugün hava durumu (20 Kasım 2024 Çarşamba)

Araştırmaya göre, kadınların neredeyse yarısı (%43) parfüm satın alırken fiyatı, kokudan sonra en önemli ikinci faktör olarak görüyor. Bu durum, hayat pahalılığının tüketici davranışlarını nasıl etkilediğini gözler önüne seriyor. Fiyat kadar önemli bir diğer unsur ise sunum. Kadınların %24’ü, güzel bir şişe ve ambalaj tasarımının da satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tavsiye ve Tanıtımlar da Kararları Etkiliyor

Kadınların %21’i, aile ve arkadaşlarının tavsiyelerine göre parfüm seçmeye yatkın olduklarını söylüyor. Ayrıca, kadınların %23’ü bir parfümün tanıtımından etkilenebiliyor. Bir parfüm markasının yeni lansmanları ise kadınların %42’sinin dikkatini çekiyor.

Kadınlar Benzersiz Koku Arayışında

Araştırmaya katılan kadınların %48’i parfümleri katmanlayarak kendi benzersiz kokularını yaratmayı seviyor. Diğer yandan, %47’si koku seçimlerini gizli tutmayı tercih ederek kendilerine özgü bir kokuya sahip olmanın önemli olduğunu belirtiyor. Bu da kişisel kimlik ve özgünlük arayışının parfüm tercihlerinde ne kadar etkili olduğunu ortaya koyuyor.

Sürdürülebilirlik, Satın Alma Kararlarını Etkiliyor

Avon Türkiye Pazarlama Direktörü Başak Gündoğdu’ya göre, kadınlar kozmetik ürünlerinde sürdürülebilirlik konusuna giderek daha fazla önem veriyor. Araştırmaya katılan kadınların %68’i bir parfümün sürdürülebilirlik özelliklerinin satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor. Ancak yaş grupları arasında fark var. 18-24 yaş grubundaki kadınların %63’ü bu bilgilere kolayca ulaşabildiklerini söylerken, 65 yaş üstü kadınlarda bu oran %35’e düşüyor.

Markalar Daha Şeffaf Olmalı

Araştırma sonuçlarına göre, kadınlar parfümlerin sürdürülebilirlik özellikleri hakkında bilgi edinmenin cilt bakımı ürünlerine kıyasla daha zor olduğunu ifade ediyor. Avon Türkiye Pazarlama Direktörü Başak Gündoğdu, markaların ürün yelpazeleri tanıtımında daha fazla şeffaflık sağlaması gerektiğini vurgulayarak, tüketicilerin çevre dostu ürünlere ulaşımının kolaylaştırılması gerektiğini belirtiyor.

Kaynak: Haber Merkezi