Bakanlık, e-ihracat hacmini 8 milyar dolara ulaştırmayı, 2028 yılında ise genel ihracat içerisindeki payını yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediğini duyurdu.
E-İhracat Hacmi Artışta
2024 yılında Türkiye’nin e-ihracatı, bir önceki yıla göre yüzde 27,4 oranında artışla 6,4 milyar dolara ulaştı. Böylece e-ihracatın genel ihracat içerisindeki payı yüzde 2,6 olarak gerçekleşti. Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın ekonomiye sağladığı katkının her yıl artış gösterdiğini belirtti.
E-İhracatın Geçmişten Günümüze Gelişimi
Bakanlık açıklamasına göre, Türkiye’nin e-ihracat hacmi 2022 yılında 2,2 milyar dolar seviyesindeyken, 2023’te bu rakam yüzde 127 artışla 5 milyar dolara, 2024’te ise 6,4 milyar dolara ulaştı. Genel ihracat içerisindeki pay ise 2022’de yüzde 0,90’dan 2024 yılında yüzde 2,6’ya yükseldi.
E-Kolay İhracat Platformu (E-KİP) Hayata Geçirildi
Ticaret Bakanlığı, ihracatçıların e-ihracat yol haritalarını oluşturmalarına destek olmak amacıyla E-Kolay İhracat Platformu (E-KİP) projesini başlattı. Bakanlık, bu ve benzeri çalışmalarla 2025’te hedeflenen 8 milyar dolar e-ihracat hacmine ulaşmayı ve 2028’de e-ihracatın genel ihracat içerisindeki payını yüzde 10’a çıkarmayı amaçladıklarını açıkladı.