Sigortacılık sektöründe yanlış algılar ve eksiklikler olduğunu belirten bir sigortacılık acentesinde Şube Müdürü olan Kenan Baş, sigortanın zorunluluk değil, ihtiyaç olduğunu vurguladı. Baş, sigorta şirketleri seçimi ve poliçe oluşturma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalara değinerek, dijitalleşmenin sektöre etkilerini değerlendirdi.
Konuşmasına sigorta nedir açıklamasıyla başlayan Kenan Baş, şunları ifade etti:
“Sigorta insanların var olan risklerinin veya oluşabilecek muhtemel risklerinin belirli bir fiyat karşılığında sigorta şirketlerine devretmesidir diyebiliriz. Sigorta insanların şu an hayatlarında, telefonlarından başlayıp araçlarından evlerinden, kendi sağlıklarından, hastalıklarından veya vefat durumlarından tutun hayatın her konusunda her anlamında var olan bir alandır. İnsanların mevcut varlıklarını ve risklerini güvence altına alabilecekleri alandan bahsediyoruz.”
“Ülkemizde sigorta anlayışı çok yanlış ve eksik”
“Sigortacılık, ülkemizde her zaman pahalı ve gereksiz görülüyor” diyen Şube Müdürü Baş, sigortacıların en büyük sorununun bu olduğunu ifade etti:
“Ülkemizde sigorta anlayışı çok yanlış ve eksik. Ülkemizde sigortacılık, trafik ve DASK gibi zorunlu sigortalar üzerinden, yani yaptırma mecburiyeti olan sigortalar üzerinden anlaşılıyor. Aslında sigorta insanların zorunlu olmaktan ziyade dediğim gibi var olan risklerini güvence altına alabilecekleri bir kanal olduğu için bunu bir zorunluluk olarak görmekten ziyade bunu bir ihtiyaç olarak görmeleri gerekiyor.
Sigortacılık, ülkemizde her zaman pahalı ve gereksiz olarak görülüyor. Bunun haricinde sigortacılık için hiçbir bütçeleme olayı büyük firmalarda dahi tam olarak yapılmıyor. Bizim en büyük sorunumuz bu.”
Sigorta şirketleri arasında seçim yapmak veya sigorta yaptırırken dikkat etmemiz gereken hususlar şunlar diyen şube müdürü, dikkat çekici açıklamalarda bulundu:
“Öncelikle sigorta şirketiyle aranızda bağlantı kuran, sigortacı olarak nitelendirdiğimiz kişilerin, dokunabileceğiniz, görebileceğiniz çayını içebileceğiniz insanlar olması tarafındayım. Bu çok önemli. Çünkü içerisindeki teminatları, doğru bir ölçeklendirmeyle doğru bir poliçe oluşturulmasını sağlayavak kişiler, sizin sigortacınızdır. Dolayısıyla burada şirketten ziyade size ulaşan sigortacı çok daha önemlidir. Diğer tarafta da doğru poliçe konusu tamamıyla sizin risk durumunuz ölçümlemek, riskinize uygun poliçelerin sizin riskinizin tamamını kapsayacak şekilde ve eksik veya aşkın bir sigorta oluşmasını engelleyecek şekilde yapılması gerekiyor. Bu konularda kişilerin bilinçli olması önemli. Sigortacının doğru bir yaklaşımla ihtiyacı doğru belirlemesi daha da önemli.”
“Dijitalleşmeden dolayı mağduriyetler de yaşanıyor”
Sigorta sektörünün, dinamik bir sektör olduğunu söyleyen sigorta acentesi şube müdürü Kenan Baş, dijitalleşme ile ilgili şunları söyledi:
“Hayatın içerisinde yer alan veya belli bir ölçeğe ulaşan tüm durumlarda sigorta ihtiyaçları doğuyor. Dolayısıyla sürekli gelişiyoruz. Dijital dünyaya hızla girdiğimiz bir ortamda, dijital sigortacılık veya dijital sigorta poliçeleri ürünleri ve siber güvenlik sigortaları olsun bunlar sürekli gelişim halinde.
Tabi biz acente ve brokerların veya şubelerin bu noktada dezavantajlı olduğu konular da var. Ülkemizde sigorta bilinci maalesef eksik olduğu için ve fiyat unsurlu olduğu için içerisindeki teminatların biizm riskimizi karşılayıp karşılamadığına bakmaksızın, sadece fiyatı uygun ürünü eksik olmasına rağmen tercih edilebiliyor.
Maalesef dijital tarafta insanların kolay ulaşabilmesi sebebiyle de burada fiyat odaklı yanlış poliçeler yapılmasına ve bu poliçelerden mağduriyetlerin oluşması, şu anda ki en önemli risklerden.
Avantaj olarakta bizlerin de dijital dünyada yer alarak daha fazla sigortalıya ulaşabilmek, maddi kazanç anlamında ve hizmet kalitesi anlamında güzel bir şey.”
“Sigortacılık sektörü her zaman var olacak”
Sigortacılık mesleğinin zorluklarından bahseden bir sigorta şirketinin Eskişehir Şube Müdürü Kenan Baş, cümlelerini şöyle noktaladı:
“Dışarıdan bakıldığında iki masa iki sandalye ile yapılan bir meslek algısı var. Çok sermaye ihtiyacı olmadan açılabilecek bir sektör. Fakat bizim sermayemiz bilgimiz ve tecrübemiz. Bu da çok uzun zaman içerisinde çok ciddi eğitimler alarak veya çok ciddi olaylar yaşayarak zaman ayırılmasıyla, düzenli ve düzgün alınması gereken bir kazanım.Belki dijital taraf ve satış kanalları itibariyle değişiklikler mutlaka olacak. Vatandaşlarımızın varlıkları gün geçtikçe daha da önem kazanıyor bu böyle devam ettiği içinde sigortacılık sektörü her zaman var olacak.”