Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu tarafından gerçekleştirilen denetimler sonucunda, yanıltıcı reklamlara toplamda 32 milyon 481 bin 507 TL idari para cezası uygulandığını açıkladı. 13 Mart 2025 tarihinde yapılan 355 sayılı toplantıda 141 dosyadan 131’i mevzuata aykırı bulunarak cezalandırıldı. Ayrıca 5 dosyada tüketici mağduriyetlerini önlemek için erişim engeli tedbiri alındı.
İndirimli satışlar ve teknolojik yanıltmalar tespit edildi
Bakanlıktan yapılan açıklamada, reklamlarla ilgili en dikkat çeken başlıkların başında hazır giyim sektöründeki sahte indirim kampanyaları ve teknoloji sektöründeki yanıltıcı ürün tanıtımları yer aldı. Hazır giyim sektöründe, gerçek dışı indirimler üzerinden oluşturulan sahte fiyat algıları nedeniyle 8 dosya hakkında toplam 4 milyon 800 bin TL ceza verildi.
Teknoloji ve otomotiv sektöründe yanıltıcı reklamlara ceza
Teknoloji sektöründe, cep telefonlarıyla ilgili yapılan reklamlarda belirtilen özelliklerin her modelde bulunmadığı ve bu bilgilerin reklamda yer almadığı tespit edildi. Bu durum, tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı olarak değerlendirildi. Ayrıca otomotiv sektöründe, sıfır faizle yapılan kampanyaların gerçeği yansıtmadığı ve faiz ödemelerinin gizlendiği belirlendi.
Eksik bilgilendirme ve haksız reklamlara yaptırımlar
Reklam Kurulu, yurtdışında domuz derisi kullanıldığı belirtilen ayakkabılarla ilgili olarak Türkiye’de yapılan reklamlarda eksik bilgi verildiğini tespit etti. Bu tür yanıltıcı reklamlar nedeniyle 4 firmaya toplamda 3 milyon 457 bin 160 TL ceza kesildi.