Özalp, “İndirimlerden sonra tüketicilerden gelen şikayetler artıyor. Fırsatçılar daha fazla ortaya çıktığı için fırsatçılara fırsat vermemek lazım” dedi.

Bugün yüzlerce firma ‘Black Friday’ adı altında fiyatlarda indirime gitti. Vatandaşların da heyecanla beklediği indirim günü öncesi dikkat edilmesi gerekenler hakkında konuşan Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği (TÜKBİLDER) Başkanı Sülahi Özalp, bu tarz günlerden sonra vatandaşlardan gelen şikayetlerin arttığını söyledi. Fırsatçıların indirim günlerinde fazlalaştığını ifade eden Özalp, “Bu indirimlerin bir satış politikası olduğunu söylemek lazım. Bu tür yöntemlerle hem kendilerini duyurmak istiyorlar hem de daha fazla ürün satmak istiyorlar. Biz de diyoruz ki; bu tür indirimleri yapın ama indirim yaptığınız zaman kar yaptığınız üründen indirim yapmadan önce kar elde etmiyor muydunuz. Ya da daha mı çok kar elde ediyorsunuz, onu sormak lazım. Bir de firmaların stoklarını da açıklaması lazım. İndirimlerden sonra tüketicilerden gelen şikayetler daha da artmaktadır. Ürünü satın alıp ürünü gelmediği zaman firmaların açıklaması stoklar bitti oluyor. Aldatma yöntemiyle satışı biz kabul etmiyoruz. Stoklar olduğu kadar satılmalı. Tüketicinin parasını alıp da sonradan parasını iade etme yöntemine gitmeyeceksiniz” şeklinde konuştu.

VATANDAŞLAR MAĞDUR OLUYOR

Altın fiyatlarında son durum...(11 Kasım 2024 Pazartesi) Altın fiyatlarında son durum...(11 Kasım 2024 Pazartesi)

Dikkat edilmesi gereken bir konunun da ürünün indirimden önceki etiket fiyatı olduğunu dile getiren Özalp, “Firmalar önceki etiket fiyatını ve ne kadar indirim yaptığını belirtmesi lazım. Tüketicilerin bilmediği internet sitelerinden alışveriş yapmaması gerekiyor. Fırsatçılar bu tarz indirim günlerinde daha fazla ortaya çıktığı için bu fırsatçılara fırsat vermeden bilmediğiniz sitelerden alışveriş yapmamak çok önemli.  Kötü niyetli insanlar bu fırsat günlerini kollayıp vatandaşları mağdur ediyor. Eğer aldıkları ürünlerde bir sıkıntı yaşarlarsa vatandaşlar Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na, Tüketici Hakem Heyeti’ne veya tüketici derneklerine başvurarak yasal hakkını arayabilir. Online alıverişlerde 14 gün içinde hiçbir ceza ödemeden, sebep belirtmeden tüketicinin üründen cayma hakları var. Bu tür indirim dönemlerinde kusurlu malların daha çok olduğunu söylemek mümkün” dedi.

Kaynak: BERİVAN HALİS