Öğrenci elbette hiç sınav olmasın der, ödev olmasın der. Peki bunda haklılık payı var mı acaba? Eğitimimiz sancılı diyoruz ya, bunda öğrencilerin kişiliklerini dinlemeyişimizin bir etkisi var mı acaba? Bu çoklu zeka kuramı uygulamada mı, verimlilik raporu nerede bilmesek de öğrencilerimizin sorularına cevap bulabilmek için tecrübeli eğitimci A. Gürbüz Tezcan Hocamın öğrencilerin sorularına verdiği yanıtlara bakalım.

Öğrenciler soruyor :

- Sınav stresi ile nasıl baş edilir?

--Sanırım önce bir özgüven kazanmak gerekir. Bunun için de sınavda sorumlu olduğumuz derslerden bir eksiğimizin olmaması gereki . Söz konusu derslerde kendinizi yeterli görüyorsanız korkmayın, başaracaksınız demektir, işte bu özgüvendir.
Heyecan duyun ama korkmayın.

- Eğitim seviyemizin gelişimi için öneriniz nedir?

--Kökten bir çözüm şart. Temel eğitim sırasında her öğrencinin yetenekleri, ilgili alanları, aile yapıları hatta sosyo-ekonomik durumları uzmanlarca ve titizlikle araştırılmalı. Yönelimler ortaya konmalı, devlet bu konuda öğrenci ve velilerine yardımcı olup yol göstermeli. Çıkan sonuçlara göre de lise öğretiminde öğrenci bu belirlemeler doğrultusunda eğitim almalı, yüksek öğretime bu şekilde hazırlanmalı.

- Kendi çocuğunuza karşı hiç önyargılı davrandınız mı? Neden?

--Ön yargılı ister istemez olunuyor. Eğitim hayatım boyunca 'Bundan bir şey olmaz' diye düşündüğünüz birinin, karşınıza şaşırtacak başarıyla çıktığı ya da tam tersi durumlar olabiliyor. Kendi çocuklarıma karşı da kimi zaman ön yargılı olmuşumdur.

- Eğitimde notun önemi sizce nedir?

--Her başarı ya da başarısızlığın bir notu, bir derecesi olmalı ama bu kesin bir ölçüt olmamalı.

- Aileler öz eleştiri yapsa neler farklı olabilir?

--Ailenin yapacağı öz eleştrinin başında kendisini çocuğunun yerine koyarak onun gözüyle görmesi gelir.Bunu yapan aile de sorun olabilecek pek çok şeyi bu aşamada önleyecektir.

- Öğretmen - öğrenci -veli üçgeninde en önemli unsur hangisidir sizce ?

--Öğretmen- öğrenci - veli üçgeninde asıl unsur öğrenci olmalı. Bu öğrencinin, öğretmenle tanışmadan önceki süreçte asıl yetiştirici aile olduğu için ailenin fonksiyonu da çok önemli .Öğretmen son adım. Öğretmen bu iki unsuru tanıdıktan sonra devreye girmeli.Bu üç unsur çocuğun kimliğini oturtmasında eğitimi ön planda tutmalı. Öğretim peşinden gelir zaten.

İyi bir eğitimci , samimi bir dost ve güzel bir ağabey olan Gürbüz Hocama ve öğrencilerine çok teşekkür ederim. Eğitime sevgi ve samimiyeti kattığımızda belki her şey değil ama birçok şey hallolacaktır.Srlam olsun öğrencisi için sancı çeken tüm eğitim öğretim camiasına.