Çağrı merkezine gelen şikayetler doğrultusunda gerçekleştirilen denetimlerde çevreye zarar verdiği tespit edilen işletmelere toplam 190 milyon 468 bin 759 lira ceza kesildi. Yapılan ihbarlarla kaçak yapılaşmadan hava kirliliğine, atık yönetiminden çevresel gürültüye kadar birçok konuda denetimler gerçekleştirildi.
Gülümseten Çağrılar da Geldi
Alo 181 Çağrı Merkezi’ne gelen bazı çağrılar ise dikkat çekti. “Martıların geçişine engel olmak için nasıl tedbir alabiliriz?”, “Siz çevrecisiniz, neler tavsiye edersiniz?”, “Kozmetik ürünler havaya ve çevreye zarar veriyor mu?” gibi sorular çağrı merkezi çalışanlarını gülümsetti.
En Fazla Çağrı İstanbul ve Ankara’dan Geldi
Geçtiğimiz yıl Alo 181 hattını en fazla arayan iller arasında İstanbul, Ankara, Antalya, Hatay, İzmir, Adana, Kahramanmaraş, Konya, Şanlıurfa ve Diyarbakır yer aldı. Vatandaşlar özellikle imar barışı, tapu ve kadastro randevuları, kentsel dönüşüm ve çevre şikayetleri konularında bilgi aldı.
Çağrıların Büyük Bölümü Tapu ve Kadastro İşlemleri İçin Yapıldı
Alo 181’e gelen çağrıların yüzde 46,42’sini tapu ve kadastro, yüzde 36,34’ünü çevre konuları, yüzde 17,24’ünü ise şehircilik ile ilgili talepler oluşturdu. Tapu randevusu, en çok yapılan başvurular arasında yer alırken, kentsel dönüşüm konusunda en çok finansman ve kredi desteği hakkında bilgi talep edildi. Riskli yapı ve imar barışı konuları da yoğun ilgi gördü.
Temmuz Ayında Rekor Sayıda Çağrı Alındı
Alo 181 hattına aylık bazda en fazla çağrı Temmuz ayında yapıldı. Yaz aylarında özellikle deniz ve kıyı alanlarındaki kaçak yapılaşmalara ilişkin ihbarlarda büyük bir artış yaşandı.
Çevre Yönetimi Konularında Yoğun Şikayet ve Bilgi Talebi
Vatandaşlar çevre yönetimi konusunda çevre yardımları, gürültü, atık yönetimi, hava kirliliği, emisyon yönetimi ve sıfır atık gibi konularda bilgi ve şikayet bildiriminde bulundu. Alo 181 hattı, çevre koruma konusunda vatandaşlarla devlet arasındaki köprü görevini sürdürmeye devam ediyor.