Motosiklet bir tutkunun ötesinde artık ihtiyaç haline dönüştü. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre,  motosiklet sayısı Temmuz ayı sonu itibariyle 5 milyon 764 bine ulaştı. Trafiğe kaydı yapılan taşıtların yüzde 50’sini otomobil, yüzde 20’sini motosikletler oluşturdu. 
Eskişehir’den de alınan verilere göre trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı 53 bin 772’ye yükseldi.

Artık her 5 motorlu kara taşıtından biri motosiklet oldu. Şehir hayatının kalabalığında trafik derdi çekmek istemeyenler, motosikletlerin peşine düştü.  
Motosiklet kullanımının otomobile göre daha ekonomik olduğunu söyleyen firma yetkilisi  Nazan Atasoy, “Motosiklet arabaya göre binek araçlar içinde daha ucuz. Ekonomik olması artı trafikte size sağladığı avantajlar, ulaşımda trafiğe takılmama, trafikte filtreleyerek rahat bir şekilde ulaşabileceğiniz yere gidebilmek açısından büyük avantajları var. En büyük avantajı da park etme sorununuz arabalara göre daha az bunun için motorlar daha revaçta” dedi.

Eskişehir'de kasetler yeniden revaçta Eskişehir'de kasetler yeniden revaçta

AKARYAKITA GELEN ZAM VATANDAŞI MOTOSİKLETE YÖNELTTİ

Akaryakıt fiyatlarına gelen zamların satışlara etki ettiğini belirten Atasoy, “Aracın motor hacmiyle, benzini yakmasıyla, motosikletin motor hacmi ve benzin harcama oranları aynı değil. Motosiklet çok daha ekonomik bu konuda. Ekonomi ve enflasyonist bir dönemde müşterileri çok cezbeden bir durum. Ulaşımınızı daha kolay ve daha ucuza mal edebiliyorsunuz. Skala olarak yeni başlayanlar daha çok 50 cc ve 125 cc olarak başlarken, bu işi biraz daha orta seviyeye getirmiş insanlar 250 cc ve 400 cc motorlara doğru tercih yapıyor. Daha keyif niteliğinde binmek isteyenler şehirler arası hatta uluslar arası motorlarla yolculuk yapmak isteyen insanlarda 600 ile 1100 cc arasında tercihte bulunuyorlar. Aslında her müşterinin kendi beklentisiyle alakalı bir durum. Motosiklet fiyatları marka ve markanın değeriyle çok ilintili bir durum.  Segmentimizden bahsedecek olursam, 99 bin liradan başlayıp 1 milyon 100 bin seviyelerine kadar her skala ve güçte motosiklet sahibi olmak mümkün” ifadelerini kullandı.

Atasoy, motosiklet alırken koruyucu ekipmanları da hassas bir şekilde seçilmesi gerektiğine değinerek, “ Koruyucu kıyafetler ve kask olmazsa olmaz. Çünkü motorda bir kaporta, koruma ve güvenlik olayınız yok orada tamamen siz bedeninizle yer alıyorsunuz. O yüzden bedeninizi sağlama almakla alakalı tüm ekipmanları motordan daha hassas bir şekilde seçmek zorundasınız. En ufak bir kazada ya da başınıza gelebilecek bir aksilikte o korumalara çok ihtiyacınız var. Motosiklet ceketleri 5 bin ile 25 bin lira arasındayken kasklar 2 bin 500 ile 40 bin lira arasında değişiyor” diye konuştu.

Kaynak: Sonhaber Gazetesi - Emrah KÖSE