Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin Güllü, “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tüketici haklarının korunması için GSM operatörlerini başıboş bırakmamalı, ücret tarifelerini daha kapsamı ve doğru belirlemelidir” dedi.
Gültekin, “Tüketiciler tarafından GSM operatörleri hakkında özellikle ücret tarifeleri ile ilgili son zamanlarda çok sayıda şikâyet yapılmaktadır. Mobil hatların devrinde adeta hava parası alınır gibi devir ve hat ücreti olarak, 900 TL'den fazla, yüksek bir ücretler alınmaktadır. Özellikle yasal olarak imza yetkisi olmadığı için anne ve babaların 18 yaş altı kendi çocukları adına aldıkları GSM hatları, 18 yaşını doldurduktan sonra kendi çocuklarına devir yapmak istedikleri zaman, yüksek ücret sebebiyle devir yapılmadığı için birtakım yasal zorluklar ve hukuki problemler de ortaya çıkmaktadır. Özellikle; hukuki olarak cep telefonlarına gönderilen bildirimler ve cep telefonları üzerinden ortaya çıkan yasal sorgulamalar olduğu zaman, kayıtlı aynı numara üzerinde cep telefonunu kullanan kişi ile abone olan kişi farklı olduğu için tüketiciler hukuki olarak çok ciddi mağduriyet yaşamaktadır. Ayrıca kamunun yapacağı iş ve işlemlerle ilgili maliyetler ve sürelerde artmaktadır. GSM operatörleri, eski abonelerle, sözleşme yenilenirken yaptıkları zamlarda yüzde 100'ün üzerinde, hatta aynı şartlarda ilk defa sözleşme yaptıkları müşterilerden daha fazla ücret alınacak şekilde ücretlendirme yapılmaktadır. Bu konuda da öneri olarak gerek mobil gerekse sabit ev ve işyeri interneti eski aboneleri ile ilgili olarak, sözleşme yenilenirken, yıllık sözleşme yenileme ücreti azami olarak, hükümet tarafından aynı yılın belirlenmiş enflasyon oranını geçmeyecek şekilde bir kriter belirlenerek yapılması ve bu kuralım da ücret tarifesinde yer alması halinde, tüketicilerin hakları belirli ölçüde korunacaktır” dedi.