İçinde yaşadığımız dönemde, ülkeler arasında bulunan sınırların, bilim ve teknolojideki gelişmeler sayesinde ortadan kalktığını söylemek yanlış olmayacaktır. Farklı kültürlerin bir araya gelmesi ve kültürler arası diyaloğun geliştirilmesi bu dönemde tüm ülkeler için bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu nedenle, gelecek yüzyılda uluslar arası alanlarda söz sahibi olabilecek etkili ve verimli bireylerin yetiştirilebilmesi, ülkemiz için eğitimde yeni bir kavram olan çok kültürlü eğitimin, öğrenme ortamlarına yansıtılmasıyla gerçekleşecektir.

Değerleri ve tutumları açıklama, farklı kültürlere ait olan bireylerin değerlerini ve tutumlarını açıklayarak diğer bireylerin bu kültürleri tanımalarını ve saygı duymalarını sağlamak çok kültürlü eğitimin en önemli amaçlarındandır.

Bilindiği gibi aynı toplum içinde insan toplulukları ortak geçmişleri, yaşadıkları bölge, ekonomik uğraş alanları ve sosyo-ekonomik statülerine göre farklı kültürler geliştirirler.
Kültür, sosyal sınıf, din, dil ve etnik köken gibi farklılıklar kişiler arası etkileşimde toplumun temel özellikleridir. Bireylerin bu farklılıklar konusunda erken yaşlarda eğitilmesinin, onların gelecekte küresel toplumun etkili birer üyesi olarak yetişmelerinde yararlı olacağı düşünülmektedir. Bütün bunların yanında çok kültürlü eğitim, sadece farklı etnik gruba, sosyal sınıfa, dine ait olan öğrencileri değil, aynı zamanda farklı cinsiyete, üstün yeteneklere ve zekâya sahip olanları da kapsamaktadır .

Ülkemizdeki araştırma sonuçlarını bütünsel olarak değerlendirildiğinde aday öğretmen, öğretmen ve yöneticilerin çok kültürlü eğitimle ilgili bilgi ve anlayışlarının yeterli düzeyde olmadığı söylenebilir. Bu nedenle, çok kültürlü eğitime, özellikle öğretmen adaylarının eğitiminde yer verilmesi, görev başındaki öğretmen ve yöneticilerin ise hizmet içi eğitimlerle desteklenmesi çözüm yolunda bir adım olabilir.

Dil, din ve etnik köken, ırk ve toplumsal normlar açısından heterojen yapıya sahip diğer bir ifadeyle çok kültürlü bir toplumun bireylerinde, kültürel farkındalık oluşturma, çoklu bakış açısı geliştirme, demokratik toplum yapısını benimseme, önyargılarına ilişkin eleştirel düşünmeyi sağlama, hümanist bir yaklaşımla her türlü ayrımcılığı reddetme gibi bilgiler, beceriler ve tutumlar; ancak çok kültürlü eğitim uygulamaları ile gerçekleştirilecek hedeflerdir.

Eskişehir'de eğitim havuzunda bir çok öğretmen,bir çok araştırmacı ve havuzdaki diğer yetkin insanlar debeleniyor.Üniversiteler ,sendikalar ve sivil toplum örgütleri ile beraber bu havuza katkı sağlıyor ve de sağlamak zorunda.Melahat Ünügür Ortaokulu bu zihniyeti etkinlikleri,başarıları,ailelerle işbirliği anlamında gerçekleştiriyor ve bu da örnek alınacak bir zemin oluşturuyor. Ayrım yapmadan öykünmek üzere girilen bu ön plana çıkma ve çıkarma durumu sadece eğitimin bilinçle ,sevgiyle ve ciddiyetle yapılmasına katkı sağlamak amaçlı bir sesleniştir.Özveriyle öğrencilerine tebessümle çalışan tüm öğretmenlere sevgiler, başarılar.