(Öğretmenlik Becerileri)
Birkaç hafta daha öğretmenlik becerileri üzerine yazmaya devam edeceğim. Çünkü eğitim sistemi ve eğitim sorunları üzerine konuşabilmen ve asıl sözü senin söylemen gerekiyor. Bunun yolu da mesleğinde ustalaşman ve saygınlık kazanabilmen.
Mesleğinde ustalaşman ve saygınlık kazanabilmen için gerekli olan temel becerilerden biri de bilgi yönetimidir.
Bilgi yönetimi, bilginin bir okyanusa dönüştüğü çağımızda, doğru bilgiye ulaşmak, ulaşılan bilgiyi analiz etmek, kullanmak, yeni bilgi üretmek ve üretilen bilgiyi paylaşmaktır.
Görüldüğü gibi, bilgi yönetiminin en önemli unsuru bilgi üretmek ve üretilen bilgiyi paylaşmaktır.
Diyorlar ki, bilgi toplumu bilgiye sınırsız erişim sağladığından öğrenci herhangi bir konuyu öğretmeninden daha fazla öğrenerek sınıfa gelebilir. Bu durum öğretmenin işlevini sona erdirmektedir. İNANMA.
Öğretmenin görevini bilgi aktarmak olarak görmek isteyenlere de KANMA. Senin görevin bilgi aktarmak değil, bilgi üretmektir, bilgi üreten nesiller yetiştirmektir.
Sen bilgi yönetim becerisine sahip olursan, bilgiyi eyleme, uygulamaya dönüştürecek, uyguladıkça yeni bilgi üreteceksin. Bilgi ürettikçe de eleştirel düşünme yeteneği gelişmiş, araştırma becerilerine sahip, analiz – sentez yapabilen, araştırmaya dayalı problem çözen, yaratıcı ve yenilikçi öğretmen olacaksın.
Öğrencilerimizin bilgi yönetim becerisine sahip öğretmenlere her zamankinden daha çok ihtiyacı var. Bugün öğretmenlik mesleği hiç olmadığı kadar önem ve önceliğe sahiptir.
Evet doğru. Bilgiye sınırsız erişim var. Ama bilgi okyanusunda doğru bilgiye ulaşmak gittikçe zorlaşmaktadır. Neyin doğru, neyin yanlış olduğunu ayırt etmek çok zorlaşmıştır. İşte tam da bu noktada senin önemin kat kat artmaktadır. Çünkü çocuklarımızın doğru bilgiye ulaşması, doğru bilgiyi edinmesi, kullanması ve yeni bilgiler üretebilmesi öğretmenlerimizin bilgi yönetim becerisine sahip olmasına bağlıdır.
Bilgi yönetimi, bilgiyi anlamlı veri haline getirmektir. Örtük bilgiyi açık bilgi haline dönüştürerek herkesin kullanımına sunabilmek, yani bilgi üretmek ve paylaşmaktır.
Bilgi yönetimi iz bırakmaktır.
Yürüdüğün, geçtiğin yollarda bıraktığın izlerin başkalarının yolunu aydınlatmasıdır.
Bilgi yönetimi sürüyü izlemek, başkalarının yaptığını yapmak değildir. Bilgi yönetimi fark yaratmaktır, omurgadan değil, beyinden komut almaktır.
Evet öğretmenim. Artık yeter. ÖZümüze dönme zamanı geldi. Bana ne yok, ben bilmem yok, her şeye rağmen mazeret yok.
Önce kendimizi yöneterek, sonra bilgiyi yöneterek, işimizi en iyi yaparak, ayak izini değiştireceğiz, yarın değil hem de bugün.