Bir tepenin üzerine kayalıklara oturmuş üç erkek ve bir kız çocuğu arasında şöyle bir konuşma geçer; 'İstanbul'a mı gider sence?' Kız çocuğu cevap verir; 'Başka nereye gidecek?' Diğer çocuk; 'Buraya gelecek hali yok ya' Gökyüzüne bakan diğer çocuk ise kendisini yaratıcılığa zorlayan bir ifadeyle cevap verir; 'Çok istersek gelir bence.'
Bu konuşmadan sonra çocukları umut ve heyecan sarar. Günler sonra çocukların yüksek tepelerden aşağıya doğru koştukları görülür. Bir erkek çocuk el arabasına binmiş, kollarını iki yana açmış sanki uçağı simgeliyordu. Diğer çocuk ise onu taşımaktaydı. Aslında o gün köylerinde bir uçak kulesi ve havaalanı kurmak istiyorlardı. Uçak pistinin çizgilerini belirlemek için yerden taş topladılar, yere şeritler halinde kireç döktüler. Büyük harflerle IĞDIR HAVAALANI yazdılar. Sonra eski taş çeşme üzerine sehpayı ters çevirerek bıraktılar. Sehpanın bir ayağına şanlı Türk Bayrağımızı astılar. Hatta rüzgar yönünü belirlemek için de rüzgar torbası bile yaptılar. Uçak kontrol kulesini de taştan inşa ettikten sonra yolcu uçağını beklemeye başladılar.
Sessiz bir bekleyişin ardından çocuklardan biri 'Geliyorrrr' diye bağırır. Çocuklar heyecanlı bir şekilde 'Buraya bak, buraya gel' diye bağırarak uçağın dikkatini çekmeye çalışıyorlar ancak başarılı olamazlar. Elbette pes etmek yok… Akşam gittikleri düğünde ışıkları görünce akıllarına başka bir fikir geliyor. Ertesi gün yaptıkları küçük havaalanı ışıklarla donatıp tekrar beklemeye başlarlar. Bir süre sonra gökyüzünde uçağı gören çocuklar 'Buradayız' diye bağırırlar, ne yazık ki uçak gökyüzündeki seyrine devam eder.
Çocuklar günlerce başka bir uçağın gelmesini beklerler. Nihayet gökyüzünde uçağı gören çocuklar yine büyük bir heyecanla uçağa seslenirler. Uçak inişe geçiyordu. Çocuklar özgürlükçü bir karakterle hayallerini gerçeğe dönüştürmeyi başarmışlardı. İniş yapmak üzere olan uçağa selam çakarlar ve uçağın arkasından koşarlar. Bir dağın yamacına geldiklerinde uçağın yeni havaalanına inmekte olduğunu görürler. Burası IĞDIR HAVAALANI'dır.
Iğdır halkı ellerinde bayrak ve balonlarla toplanmış uçağı bekliyorlardı. Çocuklar büyük bir sevinç ile halkın arasına karıştılar. Erkek çocuk, kız çocuğun kulağına eğilerek, sevincin yüzüne kazandırdığı ifade yani gülümseme ile 'Geldi' der. Bu arada pilot halkın arasından geçerek kendisine selam veren çocuklara selamla karşılık verir. Evet, bu anlatımlar gururumuz TÜRK HAVA YOLLARI'nın 2 dakika süren reklam filmiydi.
MİLLİ DUYGULARI HAREKETE GEÇİREN; BAYRAK, TOPRAK, İNSAN SEVGİSİNİ EN DERİN DUYGULARIMIZLA HİSSETTİĞİMİZ BU REKLAM FİLMİ; 'TÜRKİYE'DE UÇMADIĞIMIZ TEK BİR YER KALSA DÜNYADA EN ÇOK NOKTAYA UÇMUŞUZ NE FAYDA' MESAJIYLA SON BULUYOR. CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA 90 YAŞINA GİREN TÜRK HAVA YOLLARI DÜNYANIN EN ÇOK ÜLKESİNE ULAŞAN HER UÇUŞTA TÜRK BAYRAĞINI BAŞKA BAŞKA TOPRAKLARA TAŞIYAN MİLLİ GURURUMUZDUR.
Hikayesi 20 Mayıs 1933' de 3 çadır, 5 uçak ve 24 personeliyle yıllar boyu sürecek zaman yolculuğuna başlar. İlk kurulduğunda Milli Savunma Bakanlığına bağlı ve o dönemki adı; Devlet Hava Yolu İşletmeciliğiydi. 7 Pilot, 8 memur, 1 telsizci ile kurulan şirketin 3 uçağında ise toplam koltuk sayısı 28… 1936 da ise 8 uçaktan 64' e ulaşılıyor. 1946'da ilk defa afişleri hazırlanıyor. TURKİSH AİRLİNES yazısı ilk defa bu tarihte uçaklarımızın üzerinde yer almaya başlıyor. İlk yurt dışı uçuş Atina'ya olurken 1959'dan sonra yurt dışı uçuşlar artarak devam ediyor. 1953 yılında 6623 sayılı kanunla Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü değiştirilerek bugünkü THY ismini alıyor. 1959 yılında Mesut Manioğlu tarafından hazırlanan THY'nin logosu bir kuş oluyor. Kıtalar arası çok yükseklerde irtifa yapan bu kuş; YABAN KAZI… Uçakları gökyüzünün demir kuşları olarak nitelendirirsek eğer YABAN KAZI, THY'nın hedefleri ile birebir örtüşüyor.
THY 1983'te 50. Yıl dönümüne ulaştığında 3 kıtada 4 bin 37 koltuk kapasiteli, 30 uçakla 30 bin ton kargo ve 2.5 milyon yolcu taşıyordu. 1987'de New York hattıyla 4. kıtaya da sefer yapılmaya başlandı. DÜNYA BAŞARISI İLK DEFA 1996 DA GELDİ. AİRBUS TARAFINDAN AYNI YIL 'A340 UÇAKLARINI DÜNYAYA EN ETKİN KULLANAN HAVAYOLU 'ÖDÜLÜNÜ ALDI. 2008 YILINDA STAR ALLİANCE'nin BÜNYESİNE KATILARAK DÜNYANIN EN BÜYÜK HAVA YOLU MARKASI TESCİLLENMİŞ OLURKEN, 2013 YILINDA İSE DÜNYADA EN FAZLA NOKTAYA UÇAN HAVAYOLU ŞİRKETİ ÜNVANINI KAZANDI. MOTTOSUNU 'DÜNYA DAHA BÜYÜK KEŞFET' OLARAK NİTELENDİREN ŞİRKET, BUNU LİONEL MESSİ'nin ROL ALDIĞI REKLAM FİLMİ İLE DUYURDU. THY, SKYTRA X YOLCU TERCİH ÖDÜLLERİNDE 2011 – 2016 DÖNEMİNDE ÜST ÜSTE 5 KEZ AVRUPANIN EN İYİ HAVA YOLU ŞİRKETİ SEÇİLDİ. ŞİRKET 2009 – 2017 YILLARI ARASINDA 'EN İYİ BUSİNESS CLASS İKRAM' ve 'GÜNEY AVRUPANIN EN İYİ HAVA YOLU ŞİRKETİ 'ÖDÜLLERİNE LAYIK GÖRÜLDÜ. THY aldığı ödüllerle başarı, hizmet ve kalitesini tescillemiştir. Cumhuriyetimizin 100.yılında tam 90 yıllık şanlı özgeçmişiyle THY prestijini her daim koruyacak, Dünyanın birçok ülkesine bayrağımızı taşıyacaktır.