Dil, insan doğasına uygun evrimiyle gelişen, bilgi aktarımını sağlayarak iletişim sürecinin insanlar arasında iyi işlemesini etkileyen en önemli iletişim aracıdır. Chomsky‟nin belirttiği gibi dil zihnin aynasıdır. Daha öncede defalarca yazdığım ve belirli oturumlarda söylediğim üzere değişmeyen sorunlarıyla dil edinimi bilimsel bir teknik süreçtir.Dil insan zekasının bir ürünüdür. Her bir bireyin kendini ifade etmesi için konuşması, iletişim kurması ve şüphesiz öğretim işlevinin kendisi bile dile bağlıdır.
Bu çalışmada, dil öğreniminin keyifli ve pratik hale getirilmesi ve dil öğretme hedefine kısa zamanda ulaşılmasında yapılandırmacı yaklaşımın önemi konusunda bir değerlendirme yapılmıştır.
Öğrencilerin yaratıcı deneyimlerini ve ilgilerini ortaya çıkarıp
harekete geçirmede, etkin bir şekilde derse katılımlarına yardımcı olmada iyi
yetişmiş ve yabancı dili çok iyi kullanabilen öğretmenlere ihtiyaç olduğu
vurgulanmıştır. Ancak bu öğretmenlerin katkılarıyla gerçek dünyanın
kalabalık olmayan öğrenci merkezli sınıf ortamına getirilip, öğrencilerin de dili
çok iyi kullanmasına yönelik uygulamalar yapılabilmesinin mümkün olacağı
belirtilmiştir.
Öğrencilerimin veya İngilizce öğrenen herkesin zaman zaman yaşadıkları bir şaşkınlık vardır. Bir zamanlar en sık kullanılan anlamıyla öğrendikleri bir kelimenin başka bir anlamda kullanıldığını görünce şaşırıyorlar. 'Bu kelimenin anlamı bu değil miydi?' diye soruyorlar. Halbuki İngilizce öğrenme sürecinde ders kitapları bir kelime öğretirken, o kelimenin her anlamını vermezler, en sık kullanılan anlamlarını zaman içinde ve sırayla vererek yola devam ederler. Dolayısıyla zamanı geldikçe bir kelime, yeni bağlamlarda diğer anlamlarıyla da kullanılır.
Peki kelimelerin yeni anlamlarını da hazmederek öğrenmek ve onları doğru bir şekilde kullanmak için ne yapmalıdır? Kelimelerin bütün anlamlarını ezberlemek insanı yorar. Kelimeleri doğru kullanımlarını içeren cümleleri ezberlemek ise yararlıdır.
Bununla birlikte, her halükarda İngilizce hikayeler, metinler okumalı, sesli dokümanlar dinlemeli ve filmler seyretmelisiniz. Yani kelimelerle ve onların farklı anlamlarıyla ve doğru bağlamda kullanımlarıyla binlerce kez karşılaşmalısınız.
Şimdi hemen ister kitap formatında, isterseniz PDF formatında hikaye kitapları okumaya başlayın. Yalnız mümkün olduğu kadar, konusunu sözlüğe bakmadan anlayabileceğiniz kitaplar seçin. Sözlüğe bakarak okumak için kısa ve birazcık zor metinler tercih edin. Dinlemek için seçeceğiniz dökümanları da bu şekilde seçin. Zor videolar veya filmler tercih ederseniz, onları anadilde ,alt yazılı ve sadece keyif almak için seyredin.
İngilizce öğretmenlerine yurt dışı tecrübesinin eğitim süresince verilmemesi nedeniyle büyük sorunlar yaşanmakta ve dilin doğasındaki onu anlayıp öğretmen konusu tam gerçekleşmemekte.Telafuzdan,kelime bilgisine,deyim bilgisine ve en önemlisi akıcı konuşma becerisi hep eksik kalmakta.Kendi dilini ve edebiyatını da iyice bilen ve gerçekten eğitim anlamında yetkin olan öğretmenler giderek çoğalmalıdır,çoğalacaktır.