14 Mayıs milletvekili genel seçimlerinin üzerinden 50 gün geçti. Bunun 15 günü cumhurbaşkanlığı seçimleri, yemin töreni derken öyle geçti.
AK Parti'den Eskişehir Milletvekili seçilen eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez yeni yeni Eskişehir'e adapte oldu.
Dönmez, geçen dönem cumhurbaşkanlığı kabinesinin en çalışkan bakanlarından biriydi. Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'a da en yakın isimlerden.
Erdoğan, Bakan Dönmez'i özellikle Eskişehir'e gönderdi.
Çünkü çok istemesine rağmen AK Parti 4 dönemdir Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanlığını kazanamıyor.
31 Mart 2024'de yapılacak Mahalli İdareler Genel Seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in muhtemel tekrar aday olmayacağını düşünmüş olacak ki Eskişehir'in yıllarca giderilmeyen adeta kangren olmuş yaralarını tedavi ettirerek seçmenin gönlüne girmek istiyor.
2024'ün mart ayına kadar Seyitgazi-Kırka-Afyon arasındaki karayolunun ihalesinin tamamlanıp çalışmalara başlanması.Başlanan ancak bir türlü tamamlanamayan Alpu, Mihalıççık, Sarıcakaya karayolunun tamamlanması.Kuzey-Güney Çevre yolunun yatırım programına alınması yetişirse ihalesi yapılıp çalışmanın başlaması.
Tabi bunların yanı sıra günün belirli saatlerinde kilitlenen mevcut çevre yolunda yaşanan sorunun çözümü.
Bu sorunların çözümü için gereken adımlar atılmaya başlandı.
Eskişehir'e adapte olan şehrin sorunları hakkında ilgililerden raporlar alan AK Parti Milletvekili Fatih Dönmez, belediye seçimlerini kazanmak için kollarını sıvadı.
Dönmez, Eskişehir-Alpu yolunda Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü yetkililerinden
Eskişehir'e yapılan ve planlanan projelerle ilgili geniş kapsamlı bir brifing aldı. Çalışmaları da şantiyelere giderek yerinde inceledi.
'Eskişehir'e tarihinde görülmeyen
büyük yatırımlar yapıldı'
Aldığı brifingden sonra açıklama yapan Fatih Dönmez, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Karayolları tarafından son 20 yılda Eskişehir'e tarihinin görmediği büyük yatırımları yaptıklarını, bu yatırımların devam edeceğini belirtti.
AK Parti Milletvekili Dönmez, şöyle devam etti:
'Son 20 yılda Eskişehir'e yaklaşık 13,5 milyar liralık bir yatırım gerçekleştirildi. Halihazırda tabii Eskişehir'deki vatandaşlarımızın da merakla beklediği çalışmalar da var. Bunlar başlıca Mihalgazi, Sarıcakaya yolu ve şu anda üzerinde bulunduğumuz Alpu yolu. Burada da ihaleler zaten yıllar içerisinde yapılmıştı.
'Seyitgazi-Afyon yolunun
Kırka etabı bitirilecek'
Seyitgazi-Afyonkarahisar arasındaki Kırka etabı bitirilecek. Karayolları Genel Müdürlüğünün ihaleye çıktı, ihale süreci tamamlanmak üzere.Önümüzdeki bir iki hafta içerisinde neticelenecek.
'Güney çevre yolu için etüt ve
proje çalışmaları tamamlandı'
'Bursa- Ankara yolu, Eskişehir'den geçiyor. Daha önce Karayollarımız özellikle şehir içine denk gelen kavşak noktalarında bat-çık uygulamasıyla şehir trafiğini rahatlatmıştı. Yine devamında 1-2 bat-çık olabilecek nokta var. Onun da etüt çalışmalarını Karayolları Bölge Müdürlüğümüz tamamlayacak. Uygun olduğu takdirde tabi imar durumuyla alakalı bazı durumlar da var. Belediyeyle de istişare etmek suretiyle onları da yine programa almış olacağız. Yine Eskişehir kamuoyunun yakından takip ettiği güney çevre yoluyla ilgili olarak da Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinden bilgileri aldık. Etüt ve proje çalışmalarının tamamlandığını bize bildirdiler. Programa teklif etmek üzere de ilgili makama arz edildiğinde söylediler. Tabii şehir içi trafiğine bunlar yardımcı olabilir. Ama şehir içi trafiğini sadece kara yolları genel müdürlüğünün çalışmaları ile aşmak mümkün değil.
'Yeni çevre yolu yapıldığında şehir içi
TRAFİK SORUNU yüzde 100 çözülemez'
Zaman zaman belediye yöneticileri ve kamuoyunda Eskişehir'deki bazı kişiler işte bu çevre yolu yapıldığı zaman sanki şehir içi trafiği yüzde yüz çözülecekmiş gibi bir algı üzerinde konuşma yapıyorlar. Bu doğru değil. Osmangazi Üniversitesi'nin mühendislik fakültesi çevre yolunun olması halinde şehir içi kent trafiğine ne kadar bir katkı sağlayacağı konusunda detaylı bir fizibilite çalışması, bir teknik rapor hazırlamış. O çevre yolu yapılmış olsa bile kent içi trafiğine katkısı sadece yüzde 16-17 olacak.Belediye somut adımlar atmıyor, atmak da istemiyor. Ama bizler projelerimizi hazırlıyoruz, kent içi trafik sorunu nasıl çözülür açıklayacağız.
MASTER PLANI YAPILARAK MASAYA YATIRILMALI
Kent içi ulaşımının başta bir master planı çerçevesinde masaya yatırılması gerekiyor. Belki metro gündeme gelebilir. Yol üstü parkların engellenmesi gerekiyor. Yeni yol alanlarının açılması gerekiyor. Çevre yolunun yanında yan yollarla bu rahatlama sağlanabilir. Ama gördüğümüz kadarıyla belediye bu konuda ciddi somut bir adım atmadı. Atmak da istemiyor. Ama önümüzde bir yerel seçimler var. Bizler de projelerimizi hazırlıyoruz, hazırlayacağız. Kent içi trafiği nasıl çözülür? Bu projeleri Eskişehir'deki kamuoyuyla da paylaşmış olacağız.'
* * *
AK Parti Eskişehir Milletvekili Fatih Dönmez'in yaptığı açıklamayı çok kısa kesintilerle köşeme taşıdım.
Açıklamasında sizlerin de gözünüzden kaçmamıştır. Şehir içi trafik sorunun çözümü konusunda, 'belki metro gündeme gelebilir' diyor.
Şehirde hizmet vermekte olan tramvay var.
Metro da yapılırsa en azından tramvaylarda yaşanan sıkışıklığın önüne geçilir.
Ancak Metro'yu nereden geçireceksiniz?
Şehrin caddeleri çok dar.
'Yer altından geçiririz' diye düşünülüyorsa doğalgaz, elektrik, su hatları mevcut.
Bunların deplase edilmesi gerekiyor. Bu da çok zaman alır. Eğer Metro düşünülüyorsa bence şehre girmeden şehrin varoşlarından ring seferleri yapacak hat olabilir.
Tabii bunun yapılabilmesi için de AK Parti'nin 2024 de yapılacak yerel seçimlerde Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanlığını kazanması gerekiyor.
Seçim kazanılsın veya kaybedilsin. Şehrin trafik sorununu Büyükşehir Belediyesinin mevcut bütçesi ile çözmek mümkün değil.
Merkez nüfusu 1 Milyona yaklaşan Eskişehir'in trafik sorununa mutlaka çözüm getirilmeli.
Yoksa artan nüfusla birlikte sayısı her geçen yıl hızla artan araç trafiğini 5 yıl sonra bu şehir kaldıramaz.
* * *
Nebi Hatipoğlu'dan Eskişehirspor'a destek
Eskişehirspor'un unutulmaz başkanlarından biri olan Nebi Hatipoğlu, geçmiş yıllarda olduğu gibi Siyah-Kırmızılı Kulübe maddi destek vermeye devam ediyor.
Milletvekili genel seçimi döneminde 'Eskişehirspor'a kimse yardım etmezse cebimden veririm' diyen İYİ Parti Milletvekili Hatipoğlu, sözünü tutuyor.
Eskişehirspor Kulübü golcü Ercan ve kaleci İhsan ile anlaşma sağladı, imzalar atıldı. Bu iki futbolcunun 1 milyon 800 bin liralık masrafını Hatipoğlu karşıladı.
Hatipoğlu, geçen sezon devre arasında alınan iki futbolcunun da transfer bedellerini üstlenmişti.
'Eskişehirspor A. Ş.'yi kuracağız'
Eskişehir'de son yıllarda hep gündeme gelen ancak bir türlü gerçekleştirilemeyen Kulübün dernek statüsünden çıkartılarak A.Ş. olması.
Bu konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'de,' Milyon TL'nin kasasına girip çıktığı kulüpler dernek statüsünde yönetilemez. Eskişehirspor Kulübünün mutlaka A.Ş. olması gerekir' diye diye dilinde tüy bitti!
Nihayet bu konuda ciddi bir adım atılması için çalışmalara başlandı.
İYİ Parti Eskişehir Milletvekili ve Siyah-Kırmızılı Kulübün eski başkanı Nebi Hatipoğlu
'Eskişehirspor, Eskişehir'in en büyük markası. Şirketleşme konusunu yönetim ile görüştüm. Onlarda bir çalışma yapacaklar. Şirket yönetiminde Eskişehir'de isim yapmış önemli isimlerde yer alacak. Böylece Siyah-Kırmızılı Kulüp sağlam bir zemine oturtulacak. Başkanlık dönemimde rahmetli Kemal Unakıtan çok destek vermişti. Bize sponsorluklar bulmuştu. Amatörden çıkacağız inşallah profesyonel liglere gideceğiz. Süper lig yolunda önümüz açık. Eskişehirspor ile ilgili projelerimiz devam ediyor. İnşallah Eskişehirspor A. Ş'yi kuracağız. İmar düzenlenmesiyle birlikte kulüp borçlardan kurtulacak. Herkesin destek vermesi gerekiyor'.
* * *
Eskişehirspor'un yeni sezon da mutlak ama mutlak yeniden profesyonel lige dönmesi şart. Bu konuda Eskişehirliler olarak kilitlenmek, birlik-beraberlik içerisinde olmak zorundayız.
Eğer yeni sezonda Siyah-Kırmızılı Kulüp Bal Liginde şampiyon olup 3. Lige yeniden dönemezse ondan sonraki sezonlarda bunun gerçekleşmesi çok ama çok zor olur.
Kulübün borçları daha da artacak.
Kapanması mümkün olmayacak hale gelecek.
O zaman da belki Eskişehirspor Kulübü tarihe kavuşabilir.
* * *
FIKRA:
Tokat Cezası
Hoca yolda giderken adamın biri arkasından yaklaşıp ensesine bir okkalı bir tokat atmış. Hoca kadıya başvurmuş. Meğer kadı bu adamın yakın dostuymuş. Onları barıştırmayı denemiş, ama başaramamış.
Mecbur kalan kadı:
- 'Haksız yere tokat vuranın bir akçe ceza ödemesine karar verdim' demiş. Adama dönüp kaş göz işareti yaparak, 'Git bir akçe getir' diye emretmiş.
Adam gitmiş. Hoca da oturup akçenin gelmesini beklemiş. Aradan uzun bir süre geçip de adamın gelmeyeceğini anlayan Hoca, önündeki kağıdı okumaya çalışan kadıya yavaşça yaklaşıp ensesine iki tokat şaplatmış.
Kadı efendiye bir akçe uzatmış, peşinden de eklemiş:
- 'Benim işim var kadı efendi, şu bir akçe benden, bir akçe de getiren adamdan alırsın, hesap tamam olur.'
* * *