Otomobilleri kendi içinde değerlendirmek ve sınıflara ayırmak için kullanılan 'segment' terimi; araçların uzunluğuna, boyutuna, hacim ve fiyatlarına göre belirlenmesi anlamına gelir. Araçların segmentlere göre değerlendirilmesi ise ülkelere ya da coğrafyalara özgü bir durumdur. Mesela Türkiye'de B segmentte değerlendirilen bir otomobil, Amerika Birleşik Devletleri'nde A segmentte yer alabilir. Türkiye'deki segmentler ise genellikle Avrupa standartları temel alınarak belirlenir.
Araç segmentleri listesi
A Segment: Küçük ebatlı araçlar 'Minicar' olarak bilinen ve şehir trafiğine uygun olması nedeniyle tercih edilen bu otomobiller fiyat performansı açısından da diğer sınıflara kıyasla bütçeyi daha az yorar. Uzunluğu 370 cm'yi bulmayan bu sınıftaki otomobiller içinde Fiat 500, Hyundai i10, Smart ForTwo, Citroen C1, Peugeot 107 gibi modeller vardır.
B Segment: Küçük sınıftakiler Küçük sınıfta bulunan bu araçlar, 'küçük aile otomobilleri' olarak da anılır. 307 cm ve 400 cm uzunluğundaki bu otomobiller arasında Opel Corsa, Volkswagen Polo, Renault Clio, Nissan Micra, Citroen C3, Toyota Yaris, Honda Jazz gibi otomobiller sıralanabilir.
C Segment: Alt orta sınıftakiler En çok üretimi yapılan ve Türkiye'de de en çok tercih edilen bu segment, otomobil markalarının birbiriyle yarıştığı bir alandır. Hem şehir içi trafikte hem de uzun yolculuklarda performans açısından kullanıcısını tatmin eden bu otomobiller, aileler tarafından sıklıkla tercih edilir. HB, sedan, SUV gibi pek çok tür bu çatının altında değerlendirilir. Seat Leon, Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Peugeot 308, Renault Megane, Hyundai i30, Opel Astra, Toyota Auris, Toyota Corolla, Audi A3, Fiat Egea, Hyundai Elantra gibi onlarca model C Segment olarak değerlendirilir.
D Segment: Üst orta sınıftakiler Aile otomobili olarak değerlendirilen ve C segmenttekilerden farklı olarak boyutlarının daha uzun ve kabin genişliği artırılmış olan bu otomobiller motor ve performans olarak da güçlü bir yapıya sahiptir. BMW 3 Serisi, Volkswagen Passat, Audi A4, Mercedes C Sınıfı, Ford Mondeo, Volvo S60, Citroen C5, Renault Talisman, Toyota Avensis, Lexus IS gibi otomobiller bu sınıfın en çok bilinenleri arasında gösterilir.
E Segment: Üst sınıftakiler 'Executive' olarak da bilinen bu sınıftakiler hem performans hem fiyat hem de yakıt tüketimi açısından en yüksek seviyede olan otomobillerdir. Mercedes E Serisi, BMW 5 Serisi, Jaguar XF, Volvo S80, Saab 9-5 ve Audi A6 bu segmentte öne çıkan modeller arasındadır.
F Segment: Lüks sınıftakiler Lüks otomobillerin değerlendirildiği F segment arabalar, hem performans hem görüntü hem teknolojik tasarımları hem de konforlu sürüş deneyimi sunmalarıyla bilinir. Bu otomobillerden bazıları ise şöyle sıralanır: BMW 7 Serisi, Audi A8, Jaguar XJ, Rolls Royce Ghost, Bentley Mulsanne, Maserati Quattroporte, Volkswagen Phaeton, Mercedes S Serisi.
G Segment: Spor araçlar Şehir trafiğinde kullanıma uygun spor arabalar bu çatı altında toplanır ve S Segment olarak da bilinir. Ferrari, Lamborghini, Porsche ve Maserati gibi markaların bazı modelleri bu segmentte değerlendirilir.
M Segment: Çok amaçlı araçlar Değişik koşul ve durumlara uygun, ihtiyaçlara cevap veren bu otomobiller 'Multi Functional Vehicles' olarak da bilinir. Renault Cangoo, Volkswagen Touran, Ford Galaxy, Peugeot 308, Ford Transit Connect, Renault Espace bu grupta değerlendirilen araçlara örnek verilebilir.
J Segment: Arazi tipi araçlar Arazide kullanıma uygun bu araçlar spor bir otomobilin vaadettiği özellikleri barındırmasının yanı sıra arazi otomobillerinin sahip olduğu gücü de barındırır. Orta SUV, SUV, Geniş SUV ve Premium SUV'ların yanı sıra şu otomobiller de bu çatı altında yer alır: Jeep Wrangler, Ford Edge, Volkswagen Touareg, Range Rover, Toyota Land Cruiser, Kia Sportage.
**
Tüm dünyada 1 milyon adet satıldı!
Seat'ın kompakt sınıftaki temsilcisi Leon, 2012'den beri yollarda olan üçüncü nesli ile 1 milyon adetlik satış rakamına ulaştı. Şirketten yapılan açıklamada, Leon'un en çok tercih edildiği pazarların, 237 bin 558 adet satışla Almanya, 206 bin 785 adet satışla İspanya, 131 bin 62 adet satışla İngiltere ve 49 bin 223 adet satışla Türkiye olduğu bildirildi.
**

Fiat, Renault dışında da ortak arıyor

Geçtiğimiz aylarda Renault'la birleşme yoluna gitmeyi deneyen Fiat, otomotiv sektöründe yeni ortaklıkların olabileceğinin sinyalini verdi.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) CEO'su Mike Manley, Renault ile ortaklık konusunda kapılarının açık olduğunu, ancak, Fransız üreticinin tek potansiyel ortak olmadığını söyledi. Manley, 'Görüşmekten, konuşmaktan mutlu oluruz, ancak tek başımıza da ilerleyebiliriz' dedi. Stratejik olarak baktıklarında, güçlü bir gelecekleri ve yatırım yaptıkları net bir planları olduğunu belirten Manley, 'Ancak bu, bir ortaklık, işbirliği veya birleşme yoluyla daha iyi bir geleceğe açık olmadığımız, bununla ilgilenmediğimiz anlamına gelmiyor' diye konuştu.