Otomobilleriniz bazı aksamlarının sağlıklı bir şekilde çalışması için önemli sıvılar içerir. Araçların çalışması için önemli bir tamamlayıcı olan bu sıvıların da düzenli olarak bakımının yapılması gerekir. Böylece uzun vadede çıkabilecek sorunların önüne geçebileceğiniz gibi, gereksiz harcamaları da engelleyebilirsiniz. Sıvıların hepsini kendiniz değiştiremeyebilirsiniz, ancak sadece seviyelerini kontrol etmek bile otomobilinizin kondüsyonu hakkında bilgi sahibi olmanıza yetecek.
1. Motor yağı
Otomobilinizle ilgilenmek adına yapabileceğiniz en basit şey, hatta belki hepimizin ilk öğrendiği şey motor yağı kontrolü yapmak. Basitçe, otomobiliniz düz bir zeminde park halindeyken yağ çubuğunu çıkarıp temizleyin, çubuğu tekrar yerine sokup çıkarın. Eğer yağ seviyesi çubuk üzerinde belirtilen aralıktaysa sorun yok; eğer seviye düşükse yağ eklemeniz gerekecek. Bazı yeni otomobillerde bu işlem çok daha zahmetsiz; yağ seviyesi azalınca gösterge tablosunda bir uyarı çıkıyor. Yağ değişim aralıkları için otomobilinizin kullanım kitapçığına göz atmanız yeterli. Ayrıca her yağ değişiminde yağ filtresini de değiştirmenizi öneriyoruz.
2. Şanzıman yağı
Şanzıman yağını kontrol etmek motor yağına kıyasla biraz daha zahmetli. Bazı otomobillerde tıpkı motor yağı gibi şanzıman yağının da kontrol çubuğu bulunurken, bazılarında üretici tarafından şanzıman yağının kesin olarak belirtilmiş periyotlarda değiştirilmesi önerilir. Kimi otomobillerin şanzımanları ise fabrika tarafından 'açılmamak üzere mühürlenmiş' olarak üretilir; bunlarda yağ değişimi ihtiyacı yoktur. Şanzıman yağı kontrol edilirken otomobil çalışır bir vaziyete düz bir zeminde durmalıdır. Eğer yağ şeffaf ve kokusuzsa bir sorun yok; ancak bulanıksa ve yanık kokusu geliyorsa şanzıman yağının değişme zamanı gelmiş demektir. Değişim için özel bazı araç-gerece sahip olmanız ve otomobili lifte kaldırmanız gerekiyor, dolayısıyla bu işlemi serviste yaptırmanız lazım.
3. Fren hidroliği
Fren sistemleri kapalı sistemlerdir, dolayısıyla fren hidroliğine motor yağında olduğu gibi ekleme yapılamaz. Fakat fren hidroliği zamanla havadaki suyu emmeye başladığı için ortalama iki senede bir yenilenmelidir. Fren hidroliği değişimi önemlidir çünkü zamanla sistemde biriken su otomobilinizin frenleme performansını ve fren sisteminin bileşenlerini olumsuz etkiler. Bir çok servis yetkilisi bu işlemin yılda bir yapılmasını isteyecektir, fakat bu periyod gerekenden biraz kısa olabilir; dolayısıyla gereksiz harcamalardan kaçınmak adına mutlaka otomobilinizin kullanma kılavuzundan doğru aralığı kontrol edin.
4. Soğutma suyu
Modern otomobillerin soğutma sistemleri genellikle fren sistemleri gibi kapalıdır ve soğutma sıvısının düzenli aralıklarla değiştirilmesi gerekmez. Yine de, belli aralıklarla soğutma sıvısını kontrol etmek iyi bir alışkanlık olacaktır. Bu işlem oldukça basittir; soğutma suyunun bulunduğu kapta minimum ve maksimum noktaları belirtilmiştir. Eğer su seviyesi minimuma yakın ya da altındaysa su ekleyebilirsiniz. Tercihen bu kontrolü otomobiliniz soğukken yapmalısınız. Ekleyeceğiniz su muhakkak saf su olmalıdır. Musluk suyunun içeriği daha kirli olduğundan soğutma sisteminizin doğru çalışmamasına, hatta eğer otomobiliniz alüminyum bir motor bloğuna sahipse, motorunuzun hasar almasına sebep olabilir.
**
Yeni Nesli Hyundai İ10 Casus Fotoğraflarda Kendini Gösterdi!
Hyundai'yi A segmentinde temsil eden i10, markanın giriş seviyesi modeli olarak görev yapıyor. 2019 Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sunulması beklenen üçüncü nesil Hyundai i10, casus fotoğraflarıyla yüzünü gösterdi. Avrupa'nın tercih edilen şehir otomobili, bu sefer bir önceki kamuflajlı haline göre daha detaylı görüntülendi. Görüntülerden fark edilebilecek ilk şey, hala satışta olan modelden daha uzun ve biraz daha geniş görünüyor olması ve daha büyük bir ön ızgaraya sahip olması. Farlar mevcut modele kıyasla daha ince göründüğü gibi, ön ızgaranın altıgen bir şekle sahip olduğu görülüyor ve arkaya doğru uzayan ön far tasarımı da dikkatleri çekiyor. Sahip olduğu bu detaylar yeni i20'deki parçalara benziyor.
**
HYUNDAI YENİ MOTORUNU TANITTI
Hyundai, her ne kadar elektriklendirme konusunda ciddi adımlar atan bir firma olarak biliniyor olsa da, içten yanmalı motorlara olan sadakatini de korumaya devam ediyor. Koreli üretici bu bağlılığını tekrar kanıtlayan 'Sürekli Değişken Sübap Süresi' (CVVD) teknolojisini tanıttı. Güney Koreli üretici, CVVT motorlara benzeyen CVVD sisteminin, yüzde 4 oranında performansı artırdığını açıklıyor. Aynı sistem yüzde 5 oranında yakıt tüketimi sağlarken, yüzde 12 oranında daha az emisyon salınımı yapıyor.
**
HAFTANIN ÜRÜNÜ
BOSCH AEROECO SİLECEK
Yüksek kalite gergi şeridi ve aerodinamik bakımdan optimize edilmiş profil sayesinde camın her noktasında sağlıklı silme performansı sağlamaya çalışan bu silecekler aynı zamanda uzun süre kullanım avantajıyla öne çıkıyor.