Ekonomik bir sürüş için;
Aracın bakımları zamanında yaptırılmalıdır. Ömrünü bitirmiş (bujiler-hava filtresi-debriyaj balatası) parçalar değiştirilmelidir. Fren ayarları kontrol edilmelidir. Kaliteli yakıt kullanılmalıdır. Motor çalışma aşamasında tam gaz vererek motoru ısıtmaya çalışmak motorun aşınmasını ve yakıt tüketimini arttırır.
Gereksiz bir şekilde hızlanma ve frenlemelerden kaçının.
Mümkün olduğu sürece en büyük viteste sürün.
Şehir trafiğinde, bir çok hallere 50 km/h gibi düşük bir hızda dahi dördüncü vitese geçebilirsiniz.
50 km/ saate kadar hızlarda 3. vitesteki yakıt tüketimi, 4. vitestekinden yaklaşık olarak %25 daha fazladır.
70 km'den 90 km'ye kadar hzılarda 4. viteste yakıt tüketimi, 5. vitestekinden yaklaşık olarak %15 daha fazladır.
Mümkün olduğu kadar erken, bir üst vitese geçin ve motor düzensiz çalışmadığı sürece vites küçültmeyin.
Bir dakikadan fazla bekleyişlerde motorun stop edilmesine değer. Motorun 5 dakika süreyle rölantide çalışması, yaklaşık 1 km sürüş yakıt değerine eşittir. Yeni nesil araçlarda bu işlem otomatik olarak yapılmaktadır.
Doğru devirde kullanmak sürüş ve yakıt tasarrufu sağlar. Mümkünse aracınızı her bir viteste düşük devir sayısı ile (yaklaşık 2000-3000) ve sabit hızda sürün.
Sık sık kalkış ve duruşlar; örneğin trafik ışıklarında, dur kalk yapan ve konvoylu trafikte sürüşte olduğu gibi ortalama yakıt tüketiminde büyük artışa neden olur.
Yolculuğunuzu iyi bir şekilde planlayarak kısa mesafeli ve konvoylu trafikte sürüşten kaçının.
Mümkün olduğu hallerde, iyi bir trafik akışına sahip olan yolları seçiniz.
Önünüzdeki araçla aranızda iyi bir emniyet mesafesi bulundurmak ve devamlı olarak şerit değiştirmemek suretiyle, fazla miktarda yakıt tüketimine neden olan sık sık frenleme ve gaz vermeden kaçının.
Hız ne kadar yüksek olursa yakıt tüketimi, o kadar artar. Tam gaz sürüşte çok daha fazla yakıt tüketirsiniz. Gaz pedalından ayağın hafifçe çekilmesi bile büyük bir hız kaybı olmaksızın belirgin bir yakıt tasarrufu sağlar.
Aracınızın azami hızını 3/4 oranında kullanmanızı kayda değer bir zaman kaybı olmadan yaklaşık %50 oranında yakıt tasarrufu sağlamanıza yol açar.
Gereksiz yük, özellikle, şehir trafiği gibi fazla gaz verilmesi gerektiği hallerde yakıt tüketimini arttırır; 100 kiloluk bir yük, şehir trafiğinde yakıt tüketimini 100 km'de 0,5 litre miktarında arttırır.
Taşıdığınız yükü azaltın,
Araç üstü bagajlar ve kayak tutucular artan hava direnci nedeniyle yakıt tüketimini yaklaşık 100 km'de 1 litre miktarında arttırır. Gerekmedikleri zaman bunları sökünüz.

***

İkinci el otomobilde trafik sigortası kuralı değişiyor
Trafik Sigortasında tarife uygulama esasları Eylül ayından itibaren değişiyor. Yapılan düzenlemeye göre bundan sonra yeni araç alan vatandaşlar, kendi Trafik Sigortası'nı yaptırmak zorunda kalacak. Daha önce, ikinci el otomobil alan bir vatandaşa sigorta yaptırması için 15 gün süre tanınıyordu ve bu süre zarfında aracın yeni sahibi, araca daha önceden yaptırılmış olan Trafik Sigortası'nı kullanabiliyordu. Ancak bu uygulamanın sona ermesiyle birlikte ikinci el araç alan bir vatandaş, aracını satın aldığı anda Trafik Sigortası yaptırmak zorunda kalacak.

***

Fiat, Avrupa'daki elektrikli ürün gamını Panda EV ile genişletebilir
Bazı bölgelerde fişi çekilen Panda, elektrikli gücüyle geri dönebilir. Fiat, Panda'nın tamamen elektrikli versiyonu ile Avrupa'daki ürün gamını genişletmek istiyor. Autocar'ın haberine göre yeni panda 2021 yılında çıkış yapacak ve elektrikli versiyonu için 2 sene daha beklememiz gerekecek. Standart ve modüler bir platformu kullanacak olan araç, özel bir batarya sistemi kullanarak fiyatını da en düşük seviyede tutmak istiyor.