Eskişehir Hasan Polatkan Havaalanı'na yurtdışından yapılan uçuşların, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan ve yolcu tahminleri yüzde 99 tutmadığı için işletmecisine uçmayan yolcular için her yıl milyonlarca Euro ödenen Kütahya Zafer Havalimanı'na kaydırılması yönündeki girişimler Eskişehir'i ayağa kaldırdı.
Konu TBMM'de de gündem yarattı. CHP Eskişehir Milletvekilleri Utku Çakırözer, Jale Nur Süllü ve İYİ Parti Eskişehir Milletvekili Arslan Kabukçuoğlu Meclis'te yaptığı konuşma ve düzenledikleri basın toplantısıyla Ulaştırma Bakanlığı'nın havayolu şirketlerine Eskişehir'e uçmama baskısı eleştirdiler.
Utku Çakırözer: '50 milyon Euroya yaptırılan ama yolcu uçmadığı için uçmayan yolcu başına işletmecisinin cebini dolduran Zafer Havalimanı ayıbından kurtulmak için AKP iktidarı kurnazlık peşine düşmüş. Yolcu trafiğine başladığı tarihten bu yana bir milyona yakın yolcunun uçtuğu Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı'mızı çalışmaz hale getirerek oraya yolcu devşirmeye çalışıyorlar' diyerek uçuşları Zafer Havaalanı'na kaydırmaları yönünde havayolu şirketlerine ve seyahat acentalarına Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yapılan baskıları da Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na sormuş.
* * *
İYİ Parti Milletvekili Arslan Kabukçuoğlu da, TBMM'de düzenlediği basın toplantısında, havalimanının, bir şehrin ekonomisi için önemine işaret ederek, 'Havacılık sanayisinin merkezi durumunda olan, sanayisiyle tüm dünyaya ihracat yapan, iş insanlarının dünyaya açıldığı Eskişehir gibi bir kentin havalimanının bulunmaması kabul edilemez' diye konuşmuş.
* * *
Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün, havayolu şirketlerine bir yazı göndererek, uçuş operasyonlarını Kütahya Zafer Havalimanı'ndan yapmaları konusunda talimat vermesini Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne taşıyan CHP Eskişehir Milletvekili Dr. Jale Nur Süllü, 'Zafer Havaalanı'nın zararını, Eskişehir Hasan Polatkan Havaalanı'nı uçuşlara kaparak ödeyemezsiniz. Çevreyolunda, Alpu Yolunda ve Seyitgazi Yolunda olan kazalara kulaklarını tıkayıp sesimizi duymayan Ulaştırma Bakanlığı, şimdi de havaalanımıza göz dikmiş durumda. Bakanlığın Eskişehir'e karayolu sonrası havayolu üzerinden de 'Ulaştırmama' çabasına sessiz kalmayacağız' demiş.
* * *
Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli son günlerde kamuoyuna yansıyan, Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı'nın nisan ayı sonlarına doğru uçuşlara kapatılacağı iddiasına yönelik olarak yaptığı açıklama da şu ifadelere yer vermiş: 'Eğer bu şekilde bir karar alınacak olursa bu karar, Eskişehir sanayinin 3 milyar dolara ulaşan ihracatına, çok sayıdaki yabancı sermayeli firmalarımızın işlerine, halen ön çalışmaları süren yabancı sermayeli büyük yeni sanayi yatırımlarına engel olmanın yanı sıra, yaz-kış bu havaalanını kullanan gurbetçilerimize çile çektirmekten başka bir işe yaramayacaktır'.
* * *
Türkiye Genç İş İnsanları Derneği (TÜGİAD) Eskişehir Başkanı Serkan Can Zengin, Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı'nın kapatılacağı yönündeki iddialarla ilgili açıklamasında şu ifadelere yer verdi:'Türkiye'de havacılığın başlangıç noktalarından kabul edilen ve havacılık kenti olan Eskişehir'de, Hasan Polatkan Havalimanı'nın önemi ve gerekliliği tartışılmazdır. Eskişehir'den gerçekleştirilen seferlerin Kütahya Altıntaş'taki Zafer Havalimanı'ndan gerçekleştirilmek istendiği yönündeki haber ve açıklamaları TÜGİAD Eskişehir ve Eskişehir iş insanları olarak endişe ile takip etmekteyiz.'
* * *
Eskişehir Genç İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ulaş Entok da, birkaç gündür Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı ile ilgili gündeme gelen iddiaları takip ettiklerini belirterek yaptığı açıklamada şu görüşlere yer verdi:'Başta iktidar partisi temsilcilerimiz olmak üzere ilgili tüm makamların, Eskişehir'i yöneten tüm atanmış ve seçilmişlerimizin bu konuda aynı paydada buluşmasını diliyor, şehrimizin sahipsiz olmadığını göstermek adına bu gündemin sonsuza dek rafa kaldırılmasını bekliyoruz. Ne yazık ki geçtiğimiz yıllarda demiryolu öyküsünün miladı olan TÜLOMSAŞ'ın Ankara merkezli TÜRASAŞ'a bağlanması, THY'nin 1933'de ilk resmi uçuşunu yaptığı Eskişehir'de resmi uçak seferlerini kaldırması, şimdi de yüzbinlerce vatandaşın tercih ettiği özel uçak seferlerin kaldırılması ile ilgili çalışmalar akıllara 'Eskişehir cezalandırılıyor mu?' sorusunu getirmektedir'.
Gurbetçiler Hasan Polatkan
Havalimanı için imza topluyor
Hasan Polatkan Havalimanı'nın uçuşlara kapatılacağı iddiası Belçika'da yaşayan Emirdağlı gurbetçileri harekete geçirdi. Emirdağlılar Eskişehir'e uçuş haklarının ellerinden alınmaması için imza kampanyası başlattılar.
Eskişehir'e direkt uçuş hizmetinin kaldırılmaması yönünde tepkilerini dile getiren gurbetçiler, sosyal medya üzerinden kamuoyu oluşturdu. Emirdağlılar ayrıca verilen hizmetin geri alınmaması için CİMER üzerinden imza kampanyası başlatmışlar.
Çalışkan'dan havaalanı açıklaması
AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan kapatılacağı iddia edilen Hasan Polatkan Havaalanı ile ilgili sosyal medya hesabından şu açıklamayı yaptı: '1 Mart tarihinde Sanayi, Ticaret Odası Başkanları ve Üniversite Rektörlerimizin bulunduğu toplantıda Genel Başkan Vekilimiz Sn. Binali Yıldırım'a 'Hasan Polatkan Havaalanının durumuna ilişkin Milletvekillerimiz Sn. Nabi Avcı ve Sn. Emine Nur Günay tarafından gerekli bilgilendirme ve şehrimizde ki hassasiyet bildirilmiştir. 16 Mart tarihinde de gerek Sn. Binali Yıldırım'a ve Ulaştırma Bakanımız Sn. Adil Karaismailoğlu'na Milletvekilimiz Sn. Nabi Avcı tarafından tekraren konu iletilmiştir. Bugün de (23 Mart) hem Milletvekilimiz Sn. Nabi Avcı hem de MKYK Üyemiz Sn. Burhan Sakallı tarafından ısrarla iletilmiştir. Konu hassasiyetle tarafımızdan takip edilmektedir…'
* * *
2021 yılında yaklaşık 100 bin yolcunun seyahat ettiği Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanına uçuş yapan havayolu şirketlerine ve yöneticilerine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından 'Yurt dışıuçuşlarını Eskişehir yerine Zafer Havalimanı'na kaydırmaları' yönünde yapılan baskıları kabullenmememiz mümkün değil.
Yanlış tercihin ve birilerinin zararının faturasını Eskişehirlilere kesemezsiniz.
Keserseniz de Eskişehir halkı da sandıkta AK Parti ve MHP'ye keser.
* * *

toplu ulaşımdaki zammı eleştirdiler
Akaryakıta gelen peş peşe zamlar nedeniyle Eskişehir'de UKOME tarafından geçtiğimiz pazar gününden geçerli olmak üzere toplu ulaşım ücretlerine zam yapılmış ve tam Eskart 6 TL ve İndirimli Eskart 3,50 TL olarak güncellenmişti.
Toplu ulaşıma yapılan yaklaşık 70 civarında zamma başta AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan, MHP İl Başkanı İsmail Candemir olmak üzere Emek Partisi'nden de eleştiriler geldi.
Eskişehir'de mesafelerin kısa ancak ulaşımın diğer şehirlere kıyasla daha pahalı olduğunu savunan AK Parti Eskişehir İl Başkanı Zihni Çalışkan, şu ifadelere yer vermiş:
ULAŞIM ÜCRETLERİNİ KIYASLADI
'Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşım ücretlerine zam kararı aldı. Buna göre tam ESKART 6 TL, indirimli ESKART 3,5 TL, aktarma ücreti ise 70 kuruş oldu. Her şeyi hükümetten bekleyen, her eksikliğine de hükümeti mazeret gösteren Eskişehir Büyükşehir Belediyesi muhakkak yine 'mecbur kaldığını' söyleyecektir. Çevremizdeki illere baktığımızda en pahalı toplu ulaşım maalesef Eskişehir'de. Örneğin; Bursa'da tam kart 4.20 TL, indirimli kart 3.60 TL, öğrenci 1.80 TL. Konya ise indirimli kart 1.55 TL'den, tam kart ise 2.50 TL'den fiyatlandırılmış. Bu şehirde zorunlu olarak aldığımız hizmetler tüm illerden pahalı. İstanbul'dan dahi pahalı ulaşımımız var. İstanbul'da tam kart 5.48 TL olup, öğrenci kartı ise 2,67 TL. '
'AKTARMALAR DA ÜCRETLENDİRİLMEYE BAŞLADI'
Bu şehirlerin tamamı mesafe olarak Eskişehir'den çok fazla taşımacılık yapan şehirler. Biz de mesafeler kısa, ulaşım ise diğer şehirlere kıyasla çok pahalı. Aktarmalar da ücretlendirilmeye başlandı. Hemşehrilerimiz şunu bilmeliler ki ne Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ne de ulaşım hizmetini yürüten ESTRAM şirketi kamu yararı gütmemektedir.'
'vatandaşlarımızın lehine değişiklik bekliyoruz'
Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) İl Başkanı İsmail Candemir'de toplu ulaşım ücretlerine yapılan zammı eleştirerek, 'yapılan zammın tekrar gözden geçirilerek vatandaşlarımızın lehine değişiklik bekliyoruz' demiş.
'Aslî vazifelerinden biri ulaşım hizmeti ama onu da en pahalı haliyle yapan bir belediye' diyerek tepkisini dile getiren Candemir, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: 'Büyükşehir belediyesi toplu ulaşımda kullanılan Eskart ücretlerine % 70 civarında zam yapıldı. Eskişehir Toplu Taşıma ücretleri, Tam Eskart 6 TL ve İndirimli Eskart 3,50 TL olarak belirlenmiştir. Diğer şehirlerle karşılaştırıldığında bu fiyatlar çok yüksek. Bunun yanında 2 ciddi sorun nedeniyle bu masraflar halka diğer şehirlerden daha da yüksek olarak yansımaktadır. Birçok şehirde Toplu Taşıma Araçları arasında ücretsiz veya düşük ücretli bir aktarma bulunurken, Eskişehir'de sadece ESTRAM ile Otobüsler arasında 0,70TL'lik aktarma ücreti mevcuttur. Otobüsten otobüse aktarmada 2'inci kez aynı ücreti ödemek gerekmektedir. Bu sebeple ulaşım masrafları daha da artmaktadır. Birçok şehirde tam veya öğrenci tipi aylık abonman kartları satışı yapılmaktadır.Bu fiyat Eskişehir gibi 'Öğrenci Kenti' olarak anılan ve bir eski üniversite hocasının belediye başkanı olduğu şehre yakışmamaktadır. Uygun fiyatlı bir aylık abonman sistemi hem tam hem de öğrenci yolcular için oluşturulmalıdır.'
Ulaşım zamları geri alınsın
Emek Partisi Eskişehir yönetimi tarafından yapılan açıklamada; 20 Mart tarihinden itibaren tam biletin üç buçuk liradan altı liraya öğrenci biletinin ise iki liradan 3,5 liraya çıkarılmasına tepki gösterildi.
MOTORİNE BİR YILDA YÜZDE 192
SON ÜÇ AYDA YÜZDE 68 ZAM GELDİ
23 Mart tarihinden itibaren geçerli olmak üzerebenzinin litre fiyatı 1,68 TL, motorinin litre fiyatı ise 1,60 TL arttı.
Son gelen zamla birlikte motorinde fiyat artış oranı son bir yılda yüzde 192, yılbaşından bu yana yüzde 68 oldu.
Mazota ve benzine gelen yüksek zamlar belediyeleri etkilemiyor mu?
Mazota üç ayda gelen yüzde 68'lik zam karşısında belediyeler ulaşım ücretlerine zam yapmamak için nasıl direnebilir?
Mazota son üç ayda yüzde 68 zam gelirken, belediyeler yolcu taşıma ücretlerine zam yapmazsa halka nasıl hizmet götürecek?
O zaman iktidar belediyelere, özel halk otobüsü ve dolmuş-minibüs işletenlere ucuz mazot versin ya da KDV ve ÖTV'yi yüzde 1'e indirsin. Ki belediye başkanlarının böyle bir talebi de olmuştu.
Fedakarlık tek taraflı yapılmaz. İktidarda fedakarlık yapacak.
* * *

GÜL YAPRAĞI
Uzakdoğu'da bir Budist tapınağı, bilgeliğin gizlerini aramak için gelenleri kabul ediyordu. Burada geçerli olan incelik; anlatmak istediklerini konuşmadan açıklayabilmekti. Bir gün tapınağın kapısına bir yabancı geldi. Yabancı kapıda öylece durdu ve bekledi. Burada sezgisel buluşmaya inanılıyordu, o yüzden kapıda herhangi bir tokmak, çan veya zil yoktu. Bir süre sonra kapı açıldı, içerdeki Budist, kapıda duran yabancıya baktı. Bir selamlaşmadan sonra söz'süz konuşmaları başladı.
Gelen yabancı, tapınağa girmek ve burada kalmak istiyordu. Budist bir süre kayboldu, sonra elinde ağzına kadar suyla dolu bir kapla döndü ve bu kabı yabancıya uzattı. Bu, 'yeni bir arayıcıyı kabul edemeyecek kadar doluyuz demekti'.
Yabancı tapınağın bahçesine döndü, aldığı bir gül yaprağını kabın içindeki suyun üstüne bıraktı. Gül yaprağı suyun üstünde yüzüyordu ve su taşmamıştı. İçerideki Budist saygıyla eğildi ve kapıyı açarak yabancıyı içeriye aldı.
Suyu taşırmayan bir gül yaprağına her zaman yer vardı.
* * *