Eskişehirliler yıllardır “Hava Limanımız genişletildi ama iç hatlara sefer düzenlenmiyor. Eskişehir’i cezalandırmayın” diyerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına seslendi…

Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı’ndan iç hat seferlerinin başlatılması için iş insanları, sivil toplum örgütleri, siyasetçiler yıllardır çağrıda bulundu. Maalesef bu çağrılar dünde dikkate alınmadı bugünde…

Hasan Polatkan Havalimanı genişletilip pistin uzatılmasının ardından hizmete girmesiyle bir ara özel bir havayolu şirketi “İstanbul-Eskişehir-İstanbul” arasında uçak seferleri başlattı…

Ancak uçağın kalkış ve iniş saatleri özellikle Eskişehirli tüccar ve sanayicilere uymadığı için “saat ayarlaması” talep edilmesine rağmen kabul edilmemesi nedeniyle ilgi görmedi…

“Eskişehir’e yolcu kapasitesi düşük küçük gövdeli uçaklar sefer yapsın” isteği de dikkate alınmayarak “istenilen sayıda yolcu çıkmıyor” gerekçesiyle İstanbul-Eskişehir-İstanbul seferleri iptal edildi…

“Hadi İstanbul’a yolcu çıkmıyor. İzmir, Antalya, Adana, Gaziantep, Mersin, Malatya, Trabzon gibi illere bari Türk Hava Yolları sefer koysun” talebi de duymazdan gelindi…

Bir tek yurt dışı seferleri yapılıyor. O da genelde Eskişehir-Belçika…

Belçika’da yaşayan ve çalışan Emirdağlılarda olmasa o seferlerde yapılmayacak…

“YURT DIŞI SEFERLERİNE YENİLERİ EKLENMELİ”

Nadi̇r Küpeli̇-3

Geçtiğimiz günlerde Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Nadir Küpeli’nin yaptığı açıklamayı hatırladım…

Küpeli’nin açıklamasından kısa bir özet:

“Geçmiş yıllarda somut atılan adımlar çok kısa süreli oldu, kalıcılık sağlanmış olsaydı bugün Eskişehir havayolu ulaşımında çok başka bir noktada olacaktı. Hala geçmiş kalmış değiliz. Devlet Hava Meydanları İşletmesi her ay ve yıla ilişkin ülkemizdeki havaalanlarının istatistikleri sürekli yayınlıyor. Bizde 2009-2023 yılları arasında Eskişehir havaalanına ilişkin uçuş verilerini derledik ve inceledik. Son 15 yıl verilerine baktığımızda Eskişehir havaalanı yolcu ve uçuş sayısı bakımında çok büyük bir potansiyele sahip. Mevcut sefer sayılarına baktığımızda, kısıtlı uçuş sayısına rağmen 2024 yılının ilk 7 ayında Eskişehir Hasan Polatkan Havaalanına gelen yolcu sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artışla 50 bin kişiden 64 bin kişiye ulaşmış. Bu yolcuların hepsi yurtdışından gelen kişiler. Aynı dönemde gelen uçak sayısı yüzde 32 artarak 317’den 417’e ulaşmış. Her ne kadar farklı kategorilerde olsak ta çok sık karşılaştırıldığımız Zafer Havaalanına gelen yolcu sayısı ise aynı dönemde yüzde 20 azalarak 47 binden 38 bine inmiş ve gelen ticari uçak sayısı ise yüzde 18 azalış göstermiş. DHMİ verilerinden de görüldüğü üzere onca yaşanan olumsuzluklara rağmen Eskişehir gerek ülke içi gerekse de ülke dışı yolcu sayısı bakımından ve uçak başına düşen yolcu ortalaması yönünden artan bir potansiyele sahip olduğu görünmekte. 15 yıllık dönemde Eskişehir’e havayoluyla 94 bin iç hat yolcusu 947 bin dış hat yolcusu olmak üzere 1 milyonun üzerinde yolcu gelmiş. 2009’lu yıllardan başlayarak İstanbul’a ve bazı büyük şehirlerimize düzenli uçak seferleri koyulmuş olsa ve bunların kalıcılığı sağlanıp sefer sayıları zamanlar artsaydı, bugün muhtemelen Eskişehir havaalanına gelen yolcu sayısı, yılda en az 2,2 milyon kişinin üzerinde olacaktı. Artık zorunlu bir ihtiyaç haftanın belli günlerinde özellikle İzmir, yeni açılan Adana-Mersin havaalanı, Antalya, Erzurum, Van, Gaziantep, Trabzon ve Samsun düzenli ve bağlantılı seferler konulması çok faydalı ve yerinde olacak. İstanbul’dan kalkıp bu illere giden bazı uçakların bağlantılı olarak Eskişehir’e de uğrayarak yolcularını alması, dönüşte yine buraya uğrayarak yolcularını bırakması İstanbul’a uçuşa devam etmesi bizler açısından çok faydalı olacaktır. Keza Ankara-İzmir uçuşlarında bazı seferlerde Eskişehir’e uğranması ve yolcu alınıp bırakılması şeklinde de uygulamalar hayata geçirilmelidir. Ek olarak turizm sezonu olan Mayıs-Ekim döneminde Bodrum, Dalaman ve Alanya’ya Eskişehir’den bağlantılı seferler konulması büyük bir yolcu potansiyeli ortaya çıkartacaktır. Ayrıca yurt dışına yapılan uçak seferlerine mutlaka yeni ülkeler ve şehirler eklenmesi gerekiyor. Eskişehir sanayinin Avrupa ülkeleri ve ABD ile yoğun ticari ilişkisi ve ihracatı olduğu için özellikle AB ülkelerine yönelik seferler arttırılmalı ve uçuşlar daha uygun saatlere kaydırılmalıdır.”

ESKİŞEHİR YİNE YOK SAYILDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, geçtiğimiz hafta havayolu firmaları ile gerçekleştirdiği toplantının ardından ekim sonu itibarıyla 12 yeni iç hat uçuş seferinin başlatılacağını açıkladı. Çukurova’dan Van’a, Antalya’dan Şanlıurfa’ya birçok şehirden yeni havayolu seferlerinin başlatılacağı duyurulurken, Eskişehir bu şehirler arasında yer almadı.

CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer “Eskişehirliler neden cezalandırılıyor?” diyerek tepki gösterdi…

Çakırözer, “Eskişehir’e kasti bir cezalandırmanız yoksa derhal bu yanlıştan vazgeçin! Başlatılacak 12 yeni iç hat seferlerine Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı’mızı da ekleyin. Eskişehirlilerin Hasan Polatkan Havalimanı’ndan tarifeli uçuşların başlatılması için yıllardır yaptığı çağrı yine duyulmadı. Eskişehir’e kasti bir cezalandırmanız yoksa derhal bu yanlıştan vazgeçin! Başlatılacak 12 yeni iç hat seferlerine Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı’mızı da ekleyin. Havalimanımız her şeyiyle hazır ama maalesef Eskişehir’den Türkiye’deki diğer şehirlere uçuşlar başlatılmıyor. Diğer şehirlerimizden de Eskişehir’e gelinemiyor. Tutmayan yolcu hedefine rağmen Kütahya Altıntaş’taki Zafer Havalimanın müteahhidine döviz bazında para ödeniyor. Ama Eskişehir’in işleyen havaalanı ve Eskişehirliler cezalandırılıyor. 1 Milyon Eskişehirli Türkiye’nin içinde herhangi bir yere maalesef uçamıyor. O zaman sormak siz Eskişehirlilerden ne istiyorsunuz? Eskişehirlilerin günahı ne? Eskişehirliler neden cezalandırılıyor?” dedi…

Çakırözer haklı değil mi?

12 yeni iç hat açılırken bunların içerisine Eskişehir neden alınmıyor?

Eskişehirlilerin Hasan Polatkan Havalimanından Türkiye’nin dört bir köşesine uçma imkanı neden engelleniyor?

Bunun gerekçesini AK Parti İl Başkanı ile milletvekilleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na sormalılar…

Yoksa Eskişehirliler bunun hesabını kendilerine sorarlar…

* * *

 

Kadınlar güvende değil

"Türkiye'de kadınların şiddet olaylarına karşı güvende olduklarını düşünüyor musunuz?" sorusuna vatandaşların yüzde 76'sı "hayır" derken yüzde 21'i "evet" ve yüzde 1'i "fikrim yok" cevabını verdi…

Türkiye, geçtiğimiz hafta sonu İstanbul’da işlenen kan dondurucu kadın cinayetleriyle sarsıldı. Artık sokakta yürürken bile tedirgin olan kadınlar yaşananlara isyan ederken araştırmalara göre halkın yüzde 76,8'i kadınların şiddete karşı güvende olmadığını düşünüyor. Eylül ayında öldürülen 34 kadın ve 4 Ekim'de canice katledilen İkbal Uzuner ile Ayşenur Halil ise toplumda neden bu derece bir korku iklimi oluştuğunun en acı kanıtı oldu…

Parti Bazlı Sonuçlar

Metropoll Araştırma'nın verilerine göre bütün seçmen grupları, Türkiye'de kadınların şiddete karşı güvende olmadıkları konusunda hemfikir…

Halkın 3/4’ü kadınların şiddete karşı güvende olmadığına inanıyor…

Anket sonuçları siyasi parti seçmenlerine göre de ayrıştırıldı. AK Parti seçmeninin yüzde 37’si kadınların güvende olduğunu düşünürken, yüzde 59’u ise kadınların güvende olmadığını belirtti. CHP seçmeninde ise yüzde 94 gibi yüksek bir oran kadınların güvende olmadığını söylerken, yalnızca yüzde 5’lik bir kesim kadınların güvende olduğunu ifade etti…

MHP seçmeninin yüzde 29’u kadınların güvende olduğunu belirtirken, yüzde 69’u aksini düşündüğünü söyledi. İYİ Parti seçmenleri arasında yüzde 90 gibi büyük bir çoğunluk kadınların güvende olmadığını dile getirirken, sadece yüzde 8’i kadınların güvende olduğunu ifade etti. DEM Parti seçmeninde ise yüzde 83 kadınların güvende olmadığını söylerken, yüzde 11’i kadınların güvende olduğunu belirtti. Diğer partilere mensup seçmenlerin de yüzde 83’ü kadınların güvende olmadığını düşünüyor…

Bu sonuçlar, Türkiye’de farklı siyasi görüşlerden insanların kadınların güvenliği konusunda endişelerini ortaya koyuyor. Toplumun genelinde, kadınların şiddet olaylarına karşı yeterince korunmadığına dair geniş çaplı bir algı mevcut…

EYLÜLDE 34 KADIN ÖLDÜRÜLDÜ

Anket sonuçları şaşırtıcı değil çünkü Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu'nun son yayımladığı spora göre eylül ayında 34 kadın, erkekler tarafından katledildi. 20 kadının ölümü ise şüpheli bulundu. 34 kadından 12’si boşanmak istemek, barışmayı reddetmek, evlenmeyi reddetmek, ilişkiyi reddetmek gibi kendi hayatına dair karar almak istemesi bahanesi ile, 2’si ekonomik bahanelerle, 1’i nefret bahanesiyle, 1’i hedef olan kadının arkadaşının yanında öldürüldü. 18’inin ise hangi bahaneyle öldürüldüğü tespit edilemedi.

EKİMİN İLK 6 GÜNÜNDE 7 KADIN ÖLDÜRÜLDÜ

Ekim ayının henüz 7 günü bile dolmamışken 7 kadın öldürüldü. 4 Ekim'de 19 yaşındaki İkbal Uzuner ve Ayşenur Halil'in, Semih Çelik tarafından gündüz vakti kamusal alanda canice öldürülmesi ise vahşetin boyutunu bir kez daha hatırlattı.