1975 yılında gazetecilik mesleğine başladığımda Eskişehir’de şu tartışılırdı: “Bursa’mı yoksa Eskişehir mi büyük. Eskişehir mi Bursa mı 5. Büyük il?”…

Bugün Bursa ile Eskişehir’i karşılaştırmak mümkün değil. Bursa gelişen sanayisi ve ekonomisiyle Eskişehir’i fersah fersah geride bıraktı…

Çevremdekilere “Eskişehir gelişmişmiş bir il mi?” diye soruyorum. “Geçmiş yıllardaki Eskişehir ile bugünkü Eskişehir arasında çok fazla bir gelişme olmadı” diyenlerde var “Haksızlık etmeyelim. Çok ciddi olmasa da göze batan hizmetler var” diyenler var…

Özellikle uzun yıllar Eskişehir dışında yaşamış ve Eskişehir’e gelen hemşerilerimiz bu değişimi görebiliyorlar…

Elbette ki Eskişehir 1975 yıllarının Eskişehir’i değil…

Sanayi gelişti, şehir nüfusu 1 Milyona dayandı. Son yıllarda ciddi yatırımlar aldı…

Ciddi bir değişim ve gelişim yaşandı…

1993 yılında Büyükşehir statüsüne geçti…

Odunpazarı ve Tepebaşı ilçeleri kuruldu…

Şehre tramvayın gelmesi, porsuk çayında bot ve gondolların hizmet vermesi, Sazova ve Kent Park’ın yapılması, Tepebaşı ve Odunpazarı Belediyelerinin ses getiren Uluslararası Pişmiş Toprak ve Ahşap festivalleri şehre canlılık getirdi…

Tarihi Odunpazarı Bölgesinin turizme açılması…

Geçmişte Eskişehir’de Atatürk Bulvarında Kültür ve Turizm Bakanlığının bünyesindeki tek Arkeoloji Müzesi varken bugün özellikle tarihi Odunpazarı Bölgesinde Büyükşehir, Odunpazarı Belediyeleri ile Ticaret Odası ve Odunpazarı Modern Müze’nin (OMM) açılması. Türkiye’de Anadolu şehri olarak ilk kez doğalgaz kullanılmaya başlanması…

Peki değişmeyen ne? O yıllarda da bir birimizin nasırına basıyorduk, bugünde…

Kaç vali, kaç belediye başkanı, kaç milletvekili değişti. Valiler, belediye başkanları ile milletvekilleri vatandaşlarla barışık değildi…

Vali, Milletvekilleri, Belediye Başkanları, hatta üst düzey bürokratlar bir birlerine çelme atmanın yollarını arıyorlardı…

* * *

Benim gibi 49 yılı aşkın bu şehirde gazetecilik yapan meslektaşlarım çok iyi bilirler… Yıllarca olduğumuz yerde saydık. Eğer Eskişehir bugün Türkiye’nin parmakla gösterilecek illeri arasına girdiyse iktidar partisinin, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’in, geçmişte ve bugün görevde olan Odunpazarı ve Tepebaşı Belediye Başkanlarının sayesinde…

Kendisini Eskişehirliler olarak rahmetle andığımız Eskişehir eski Milletvekili ve Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, yine eski Eskişehir Milletvekili ve TBBM Başkanı Hüsamettin Cindoruk ve 25 yıl bu şehirde kesintisiz Büyük Belediye Başkanlığı yapan Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen olmasaydı, bugün Eskişehir yine adı üzerinde eski bir şehir olarak anılacaktı…

Değişim ve gelişimde sadece Yılmaz Büyükerşen’in değil Odunpazarı ve Tepebaşı Belediye Başkanlarının yapmış olduğu hizmetlerin de katkısı var…

* * *

Yukarıda da yazdım. 50-60 yıl önce “Eskişehir mi büyük? Bursa mı büyük?” diye Bursalılarla tartışırdık...

Bugün bırakın diğer illeri hemen burnumuzun dibinde olduğu için kıyaslıyorum Bursa nereye çıktı? Eskişehir nerde kaldı?

Ha diyeceksiniz ki Bursa’da iki otomobil, tekstil fabrikaları ile liman var. Sanayisi gelişti…

Bunlar rahmetli Bursa Milletvekili ve Adalet Partisi’nin önemli isimlerinden olan Cumhuriyet Senatosu Başkanlığı ile Adalet Partisi Grup Başkanlığı görevleri yapmış İhsan Sabri Çağlayangil’in sayesinde oldu…

LİMAN BAĞLANTISI OLMASI

ESKİŞEHİR’İ GERİ BIRAKTI

Bugüne baktığımızda özellikle hızlı tren ve tramvay yapabilecek kapasitede olan eski adı TÜLOMSAŞ bugünkü adıyla TÜRASAŞ gibi önemli sanayi kuruluşumuz var…

Sadece TÜRASAŞ değil elbette. Türkiye’nin ilk milli ve yerli muharip uçağı Kaan’ın motorunu yapan TUSAŞ. Hava İkmal Merkezi, Helikopter parçaları üreten ALP Havacılık…

IDEF'23 kapsamında Alp Havacılık Türk Havacılık Uzay Sanayii ile Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İnsansız Hava Aracı AKSUNGUR’un İniş Takımlarının seri üretimi ve Türkiye’nin ilk Milli Muharip Uçağı KAAN’a ait Uçuş Kontrol Pedal Sistemi - Rudder Pedal Assy - Tasarım ve Üretimi konusunda işbirliği anlaşması gerçekleştirildi...

Raylı sistemlerde önemli yatırımcılarımız var…

Eskişehir’in Demiryolu ile limana bağlanması bundan 50 yıl önce gündeme gelmiş… Eskişehir’in Bursa, Adapazarı ve İzmit’in gerisinde kalmasının başlıca nedeni demiryolu ile liman bağlantısının olmaması…

Eskişehirli sanayici imal ettiği ürünlerini karayolu ile alıcılarına ulaştırmasından dolayı maliyeti yükseltiyor. Bu da Eskişehirli sanayicilerin rekabet şansını kırıyor. En azından Eskişehir 50 yıl önce demir yolu ile limana bağlanmış olsaydı bugün Bursa ile eşit şartlarda yarışabilirdi...

AK Parti İl Başkanı Gürhan Albayrak, Eskişehir’in demiryolu ile lamana bağlantısı konusunda müjdeyi verdi. Liman bağlantısı için girişim başlatılmış. Bu girişim en kısa zamanda gerçekleşirse Eskişehirli sanayicilerde ürünlerini nakliye maliyetini azaltacak deniz yolu ile ihraç edebilecek…

MİLLETVEKİLLERİMİZ İLE YEREL

YÖNETİCİLER EL ELE OLMALI

Yine bugün olduğu gibi geçmişte de iktidar partisinin milletvekilleri ile Büyükşehir Belediye Başkanının araları iyi değildi…

Büyükşehir Belediyesi’nin şehre kazandıracağı projeler bakanlıklara takıldı…

Bu konuda yardımcı olmadılar…

Geçtiğimiz hafta da yazdım. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde seçim yok…

Artık ayrılıkları, kırgınlıkları bir kenara bırakalım. Kardeşlik bağlarımızı güçlendirelim. Biz aynı şehrin evlatları, aynı bahçenin çiçekleriyiz. Farklılıklarımızı ayrılık nedeni değil, zenginlik unsuru olarak görmeliyiz…

TBMM’de Eskişehir’i 6 milletvekili temsil ediyor. Üçü AK Parti, üçü de CHP’li…

İktidar partisi milletvekilleri şehrin sorunlarının giderilmesi adına gerek Büyükşehir gerekse Odunpazarı ve Tepebaşı Belediye Başkanlarına destek olmalı…

Eğer gerek geçmişte gerekse bugünkü gibi belediyeleri eleştirmeye devam ederlerse kaybeden yine Eskişehir olur…

6 milletvekili Eskişehir’in menfaati, gelişmesi, daha da büyümesi, örnek il olabilmesi için siyasi parti gömleklerini çıkarıp bitlikte hareket etmeliler…

Ana muhalefet partisi milletvekillerinin şehrin menfaatine olacak verdikleri önergeler desteklenmeli.

Öğretileriyle insanlığın değer hazinesi, ilkeleriyle asırlardır insanlığın yolunu aydınlatan Hacı Bektaş Veli'nin 'Gelin canlar bir olalım, iri olalım, diri olalım’ dediği gibi birlik içinde olalım. Geçmişi de geçmişte bırakalım…

"İncinsen de incitme", "Bir olalım, iri olalım, diri olalım", "İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır.", " İyiyi ve kötüyü seçen akıldır", "Oturduğun yeri pak et, kazandığın lokmayı hak et" sözleriyle insanlığa yol gösteren Hacı Bektaş Veli’nin bu sözlerini düstur edinelim…

İçimizdeki kavgayı bitiremez, el el kola kola olmayı başaramaz isek, Eskişehir geçmişte olduğu gibi hep aynı yerde sayıklarız…

Geçmişte Eskişehir’le yarışan bugün Türkiye’nin önemli bir sanayi kenti haline gelen Bursa’yı kıskanmaya devam ederiz…

* * *