Özellikle ülkemizde her geçen gün yükselen benzin fiyatları, otomobil kullanıcıları daha ekonomik alternatiflere itiyor. Diğer alternatif yakıt kaynaklarına kıyasla ulaşımı en kolay olan Likit Petrol Gazı (LPG) en çok tercih edilen yöntem oluyor. Ancak toplumumuzda LPG'li araçların her an arıza çıkarabilme potansiyeli olduğu düşünülüyor. Ve neredeyse oluşan tüm arızalar LPG'ye bağlanmak isteniyor. Peki durum gerçekten böyle mi?
Evet, genel itibari ile çevremizdeki çoğu LPG'li araç kullanıcılarından çeşitli şikayetler duyuyoruz. Teklemeler, sarsıntılar, vuruntular… Alt devirlerde performans düşüklüğü, üst devirlerde performans düşüklüğü, genel olarak performans düşüklüğü. En çok duyduğumuz şikayetlerin başında ise 'motor arıza ışığı'nın yanması geliyor. Fakat bütün bu problemlerin altında yanlış montaj yatıyor.
LPG sistemi esasında basit bir işlem değil. Arka planında çok büyük bir mühendislik var. LPG sistemi aracınıza uygun bir kit, kusursuz bir montajla beraber doğru bir 'AFR' ayarıyla yapıldığında benzine kıyasla motora ve çevreye faydalı bir yakıttır. LPG'li yanmada bütan-propan gazlarından oluşan LPG tamamen motorun içinde yanma gerçekleştirir. Böylece katalitik konvertörün ömrünü uzatır. Tam yandığı için ve yapısı gereği benzin gibi atık gazında kurum oluşturmaz. Bu sebeple motor yağınız daha temiz kalır. Bujilerinizin üstünde daha geç kurum oluşacağı için yağınız motorunuzu daha rahat yağlar. Aynı zamanda bujilerin daha geç kirlenmesiyle de ateşleme performansı düşüş göstermez.
LPG, benzin ve dizele nazaran çok daha çevrecidir. CO2 emisyonları düşüktür. Kurumlu veya partiküllü yanma söz konusu değildir. Çevre ve insan sağlığı için çok daha az zararlıdır. Ancak tüm bu bilgiler doğru ayarlanmış ve tüm ekipmanları düzgün çalışan araçlar için geçerlidir.
///
YENİ COROLLA BANTTAN İNDİ
Geçtiğimiz günlerde Sakarya'daki fabrikada yapılan törenle banttan inen Corolla 12. nesliyle karşımıza çıktı. Ülkemizden dizel motoru çeken Toyota, yeni Corolla'yı Hybrid seçeneğiyle de tüketiciye sunacak. 1.8 122 HP Hybrid modelin yanına daha önceki nesilde kullanılan 1.6 132 HP atmosferik ünite eşlik edecek. Merakla beklenen Corolla 14 Şubat'ta tüm özellikleriyle satışa girecek.
///
5. NESİL CLIO TANITILDI
Birinci nesli 1990'da tanıtılan Fransız üreticinin B segmenti temsilcisi Clio'nun 5. neslin ilk detayları ortaya çıktı. Markanın yeni tasarım ilkesine göre tasarlanan Clio'da daha dinamik ve modern çizgiler yer alıyor. Özellikle iç tasarımı daha çok operasyona maruz kalan Clio, selefine göre daha fazla teknoloji barındırıyor.