Milli Eğitim Bakanlığında uygulanan yönetmeliklerin çok sık değiştirildiği bilinen bir durumdur. MEB'de her Bakan değiştiğinde yönetmeliklerin değişmesi adetten sayılır(!). Bu duruma öğretmenler, öğrenciler, veliler alışıktır.
Sayın Ziya Selçuk döneminde işin şekli biraz daha değişti. Önce 'güzel(!)' bir yönetmelik çıkartılıyor ancak yayımlanan yönetmeliğin uygulanması kısa bir süre sonra ya erteleniyor ya da bazı maddeleri değiştiriliyor. Aynı durumu diğer Bakanlıklarda da görmek mümkün.Uygulanması ertelenen veya değiştirilen yönetmelik maddelerinin çocuklarımızın can güvenliklerini ya da okul yaşamlarını etkileyecek maddeler olması, siyasete egemen güçlerin iktidarlar üzerinde 'çocuklarımızdan daha mı değerli?' sorusunu akla getiriyor.
ESKİ ARAÇLAR OKUL YOLUNDA...
2019-2020 eğitim öğretim döneminin açılmasına günler kala, Okul Servis Araçları Yönetmeliği'nin 'çocuk güvenliği ile ilgili' bazı maddelerinin uygulanması 'bir yıl daha' ötelenmişti. Okullar açıldıktan bir süre sonra da, okul kantinlerinde 'Okul Gıdası' logolu ürünlerin satışının uygulanması ile ilgili yönetmeliğin uygulanması bir yıl ertelendi.
Okul servis araçları ile ilgili değişiklikler yetmemiş olacak ki; yönetmelikte 'oldukça riskli' yeni bir değişiklik daha yapıldı. Artık eski model araçlar da okul servisi olarak kullanılabilecek.
Yeni yapılan değişiklik ile; Danıştay'ın 'Okul Servis Aracı olarak kullanılacak taşıtların yaşları 12 yaşından küçük olmalıdır' kararı bulunmasına rağmen, 2019-2020 yılları itibarıyla 12 yaşını bitirecek ve okul servis aracı olarak kullanılacak taşıtlarda 1 Temmuz 2021 tarihine kadar yaş sınırı aranmayacak.
Eğitim sendikaları ve aileler, eski model servis araçlarının çocukların sağlığı ve can güvenliğini tehdit ettiğini gerekçe göstererek 12 yaş sınırında yapılacak bir esnekliğe şiddetle karşı çıkıyordu.
DANIŞTAY KARARI VAR...
Okul Servis Araçları Yönetmeliği hazırlanırken, Milli Eğitim, Ulaştırma ve Altyapı, Sanayi ve Teknoloji, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlıkları, çocukların can güvenliği için hassasiyet göstererek 'okul taşıtları' konusunda 'doğru' bir tutum sergilemişti.
TBMM'ye görüş bildiren Bakanlıklar, Danıştay'ın 12 yaş sınırını zorunlu kılan kararına da atıf yaparak eski araçların okul servisi olarak kullanılmasına karşı çıkmışlardı. Ancak 'her nedense' geçen hafta bir anda bu kararlarından vazgeçtiler.
Başta aileler olmak üzere tüm kamuoyu, yönetmeliğin yayımlanmasından kısa bir süre sonra yine 'bir gece ansızın' okul taşıtlarında yaş sınırının kaldırılmasının nedenini merak ediyor.
ÇOCUKLARIMIZ SİZİN İÇİN DE DEĞERLİ Mİ?
Çocuklarımızın sağlığı ve güvenliği her şeyin üstünde tutulmalıdır. Hangi nedenle olursa olsun; okul ve çocuk güvenliği ile ilgili yönetmeliklerin uygulanmasından taviz verilmemelidir.
Öğrenci taşımacılığı yapan okul servisleri ile ilgili konular, tahminlerin çok ötesinde önemli bir konudur ve asla ihmal edilmeye gelmez. Canlar yandıktan sonra feryat etmenin ise kimseye faydası olmaz.
Yönetmeliklerin yayımlanmasından kısa bir süre sonra yürürlükten kaldırılması veya uygulanmasının ertelenmesi ile; dişinden tırnağından ayırdıkları ile harcama yaparak servis araçlarını kurallara uygun hale getirenlere de büyük haksızlık yapılmış oluyor. Bu durumda, yasa ve yönetmeliklere uyanlar saf(!), 'nasıl olsa uygulanmayacak' diyenler uyanık mı(!) oluyor?
Toplumun; devletine, yasalara ve yönetmeliklere olan güveni yine devlet eliyle zedelenmemelidir.
BASINA KALKAN ELLER....
Sakarya Gazetesi Yazı İşleri Müdürü ve Yazarı Hakkı Sağlam, işyerinin önünde saldırıya uğradı. Basına yönelik saldırılar doğrudan halkın haber alma ve gerçekleri öğrenme hakkına yönelik saldırılardır. Bu nedenle, saldırı sadece Sağlam'ın şahsına değil, tüm gazetecilerimize yapılmıştır.
Sayın Hakkı Sağlam'a, değerli ailesine ve Sakarya Gazetesi çalışanlarına geçmiş olsun dileklerimi iletirken, bu çirkin saldırıyı gerçekleştiren kişileri var ise azmettirenleri şiddetle kınıyorum.