1.TEOG Sınavı sonuçları açıklandı.
TEOG Sınavı bir okulu veya bir öğrenciyi başarılı ya da başarısız diye sıralama amaçlı bir sınav değildir. Müfredatta belirlenen bir bölümdeki kazanımları ölçmeye yönelik yazılı sınavlardan ortak yapılanıdır. Bu yüzden gereğinden fazla anlam yüklemek doğru olmaz.
Ancak;Elimizde ölçülen değerleri bulunan altı dersin sonuçlarına bakarak okullardaki eğitim süreçlerini yeniden gözden geçirmek isteyenler için yararlı olmaktadır..
Düşük puanları mahalleye, velilerin ilgisizliğine, yoksulluğa, öğretmenlere ve öğrencilere yükleyip aradan sıyrılmaya çalışmak işin en kolay tarafı.
Daha önceki yazılarımda isim verilerek okul sıralaması açıklanmasının sakıncalarına katıldığımı ifade etmiştim
Ancak, altı dersin Türkiye ortalamaları ile her ilçedeki ders bazında 100 puan üzerinden puan ortalamalarının açıklanması yararlı olacaktır..
İl çapında sadece tam puan alan öğrencileri açıklayarak onları ödüllendirmek bireysel başarı gösteren öğrencilerimizi mutlu etmek açısından iyi bir yaklaşımdır ama tek başına okul ve il başarısını açıklamaya yetmez.
Örneğin; İl çapında puan ortalamaları bakımından ilk iki sırayı alan iki okul da hiç tam puan alan öğrenci çıkmayabilir.(Olur mu ? Olur…)
Yaptığımız ilk incelemelere göre İlimizde geçen öğretim yılının genel ortalamalarına göre birkaç puan düşüş gözleniyor. Ama bazı devlet okullarında ciddi atılımlar var.
Genel başarı sıralamasında ilk sıralar pek değişmemiş.
Özel okullar yine ilk sıraları almışlar.
İlk sıralarda yer alan özel okulların genel başarı ortalamalarında geçen yıla oranla 2-10 puanlık düşüşler dikkat çekici.
Özel okullarda puan ortalamasındaki düşüşlerin yanı sıra tam puan çıkartan öğrenci sayısının çok azalması hatta çoğunda hiç olmaması da ilginç bir durum.
Eskişehir'de bazı merkezi mahallelerde yer alan devlet okulları öğrenci profili, olana klarve çalışmalar açısından özel okul gibidirler. Velilerin ısrarla çocuklarını vermek için uğraştıkları bu okulların bazılarında başarı ortalamalarının yüksekliği hatta tam puan alan öğrencilerin varlığı bizi sevindirmiştir. Örneğin Murat Atılgan Ortaokulu'nda 2 tam puanlı öğrenci vardır.
Bazı devlet okullarının puan ortalamalarının bazı özel okulların ortalamaları ile hemen hemen aynı olması ise bildiğim kadarilk kez yaşanıyor.
Ancak aynı mahallelerde yer aldığı halde okul içi huzursuzluk yaşayan, geçirdikleri soruşturmalarla enerjilerini kaybeden okullarda ise sonuçlar hüsran olmaya mahkumdur.
1.TEOG sınavında tüm okullarda Türkçe puanı çok düşük gelmiştir. Türkçe konusunda düşük ortalama düşündürücüdür. Önlem alınmalıdır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları kazanımlara uygun ama zorluk dereceleri fazlaydı. Bu yüzden bu ders ile ilgili puan düşüklüğü bekleniyordu.Bu derste soruların zorluk dereceleri bir türlü ayarlanamadı. Bazı sınavlarda 'çok kolay' sorular, bazılarında ise 'çok zor' soru oranı fazla oluyor. Çocuklar da en çok bu dersin sınavından çekiniyorlar. Nedeni de ortada.
Geçen senelerde çelişkili ve iptal edilen sorularla gündeme gelen Fen Bilgisi sorularını bu yıl öğrenciler kolay bulmuşlardı. Bu durum puanlara yansıdı ve puanlar bu derste genel anlamda son yılların en yüksek değerlerine ulaştı.
Matematik dersi puanları yine en düşük puanlı ders olma özelliğini devam ettirdi.
Türkiye ortalamaları açıklanınca matematik dersi tüm ilçelerde yeniden değerlendirilmelidir.
TC. İnk.Tarihi ve Atatürkçülük dersi ilk sınavında konuların(kazanımların) fazlalığına karşın ders saati sayısının azlığı nedeniyle öğrenciler ve öğretmenler sıkıntı yaşarlar.Bu derste her sınavda yaşanan çelişkili soru problemi yaşanmadı.Sorular kazanımlara uygun zorluk dereceleri dengeli dağıtıldığı için puanlarda dengeli geldi. İlk sıralardaki okullarda geçen seneye göre azda olsa düşme görülmesine rağmen okulların genel ortalamaları yükselmiş görünüyor.
İngilizce dersi ise özel okullar ile devlet okulları arasında puan farkının açılmasının en önemli unsuru olarak yerini almaya devam etti. Özel okulların kendi aralarında İngilizce puanları arasında görülen önemli farklar ise manidar...
Bazı özel okulların web sayfalarında yayınlanan ders ve okul ortalamaları ile resmi sonuçların birbirini tutmadığı ile ilgili çok şikayet alıyoruz.
İlimizin saygın ve köklü okullarının bu durumu bilerek yaptıklarını düşünmek bile istemiyorum. Veri girişi ve hesaplama hatası yapılmıştır. İlgili okulların yayımladıkları verilerle resmi verileri tekrar karşılaştırmaları iyi olur.
GELELİM DEĞERLENDİRME SINAVINA…
4 Ocak 2017 Çarşamba günü İlimizde ve bazı illerde bir değerlendirme sınavı yapıldı. Neden tüm illerde değil de bazı illerde yapıldı.?Bunun cevabını bilmiyorum.
Sınavı gerçekleştiren matbaacılık şirketinin bağlı olduğu ana firma sınavlar konusunda deneyimli bir kuruluş.
İller çapında bir sınav yapmak için uzaydan sorular gelmeyeceğine göre şirketin biri bu sınavları yapacaktır. Bizim şirket isimleri ile ilgili bir sıkıntımız yok. Bu tip işlerde firmaların seçilmesi ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyulduğuna da eminiz.
Paralı organizasyonlarda, ihalelerde en ufak boşluk dedikodulara yol açar.
Bunları önlemenin en doğru yöntemi ise işlerin açık, şeffaf komisyonlar marifetiyle yürütülmesidir.
Milli Eğitim yetkililerinin bu konuda çok titiz davrandıklarına yürekten inanıyoruz.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü'müz içtenliğimize inanmış daha önce yazdığımız sınavlarla ilgili uyarılarımızın bir bölümünü dikkate almış. Kendilerine teşekkür ederim. Demek kulağımız bu yüzden çınlayıp duruyormuş.
Sınava gelince; Sınav soruları ile ilgili ciddi bir eleştiri gelmedi. Ancak sınavın genel güvenliği açısından soruların zayıf karton kutular yerine daha sağlam sert plastik kutularda getirilmesi uygun olabilirdi.
Bu sınavın en zayıf noktası 8.sınıfların aynı gün iki oturum halinde sabahtan akşama kadar sınavda olmalarıdır. Aynı günde altı dersten sınav olmaz.
İki oturumun kapalı kutularının ayrı olması sınav güvenliği açısından daha iyi olurdu.
Önceki yıllarda yapılan 'seviye tespit sınavlarında' okulca belirlenen' bazı öğrencilerin okul başarı ortalamasını düşüreceği gerekçesiyle sınavlara alınmadıklarını duyardık. Artık günümüzde hiçbir eğitimcinin böyle vahim bir hataya düşeceğine ihtimal bile vermiyoruz. Umarım özel ve resmi okullarda sınava mazeretsiz katılmayan öğrenci sayısı fazla değildir.
Bir eğitim neferi ve Türkiye sevdalısı olarak, eğitimin niteliğinin yükselmesi, çocuklarımızın başarısı ve geleceği için ter döken, emek veren herkesin yüreğimizde saygı ve sevgi ile yeri vardır.
Sevgili Nabi Hoca'mızın ilimiz eğitimine katkıları ise hiç unutulmayacaktır. Göreceksiniz Kültür Bakanlığı döneminde de Eskişehir ihya olacaktır.
Ancak kamuoyunda Nabi Hoca'nın başka Bakanlığa geçmesi ile Milli Eğitim yöneticilerinin rehavete girdiği ile ilgili bir önyargı oluşmamalıdır.
Nabi Hoca'nın ceket üst cebine bir kurşun kalem koymasını beğenip takım elbiselerinin ceket üst ceplerinde sivri uçlu kalem taşımaya başlayanlara hatırlatayım; Yeni Bakanımızı Sivas'tan tanıyorum. Sayın Bakanım kravatı ve kravat mendilini çok seviyor. Yakında da Eskişehir'e gelecekmiş….
Hem sivriuçlu kurşun kalem hem mendil olur mu derseniz? Artık orasını da ilgilenenler düşünsün……