Eskişehir Büyükşehir Belediye Meclisi, 12 ilçenin 2025 yılı mali bütçesini oybirliğiyle onayladı.

Bu önemli gelişme, yerel yönetimlerin ekonomik kaynaklarının nasıl yönetileceği konusunda önemli ipuçları sunuyor. Bütçelerin dağılımı, her bir ilçenin sosyal ve ekonomik koşullarını doğrudan yansıtmakta, geleceğe yönelik stratejik kararların belirlenmesinde de kritik bir rol oynamaktadır.

Sivrihisar, 550 milyon lira ile en yüksek bütçeye sahip ilçe olarak dikkat çekiyor. Bu bütçe, altyapı projeleri, sosyal hizmetler ve yerel kalkınma için sağlam bir zemin oluşturuyor. Sivrihisar’ın yüksek bütçesi, muhtemelen büyüyen nüfusu ve gelişim potansiyeli ile ilişkilendirilebilir. Yüksek mali kaynaklar, yerel yönetimin sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda atacağı adımlarda da belirleyici olacaktır.

Ardından gelen Seyitgazi, 400 milyon liralık bütçesiyle önemli bir sıçrama yapmış durumda. Çifteler ve Alpu ise sırasıyla 300 milyon ve 260 milyon liralık bütçeleriyle dikkat çekiyor. Bu ilçelerin bütçeleri, yerel ihtiyaçlar ve potansiyeller doğrultusunda değerlendirilmelidir. Altyapı eksiklikleri, eğitim ve sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi gibi alanlarda yapılacak yatırım ve desteklerin önceliklendirilmesi, bu ilçelerin kalkınmasına katkıda bulunacaktır.

Öte yandan, Günyüzü ve Han, 78 milyon lira ile en düşük bütçeye sahip. Düşük bütçeler, bu ilçelerde sosyal hizmetlerin kısıtlı kalmasına, altyapının gelişmesinde zorluklar yaşanmasına ve dolayısıyla yaşam standartlarının düşmesine sebep olabilir. Yerel yönetimlerin, düşük bütçeli ilçelerde sosyal adaleti sağlamak ve temel hizmetleri eksiksiz sunabilmek adına öncelikli stratejiler geliştirmesi elzemdir.

Bu bütçeler, sadece yerel yönetimlerin mali yönetim anlayışını değil, aynı zamanda halkın ihtiyaçlarını karşılama, sosyal adaleti sağlama, çevre koruma ve ekonomik kalkınmayı destekleme hedeflerini de yansıtır. Yerel yönetimlerin bütçeleri, yurttaşların yaşam kalitesini artıracak projelerin hayata geçirilmesi için bir fırsat sunar. Bu nedenle, belirlenen bütçelerin doğru bir şekilde yönetilmesi ve ihtiyaçlar doğrultusunda stratejilerin belirlenmesi kritik öneme sahiptir.

Sonuç olarak, Eskişehir’in ilçeleri için onaylanan 2025 yılı bütçeleri, yerel kalkınma projeleri ve sosyal hizmetlerin genişletilmesi açısından büyük bir fırsat sunmaktadır. Bu bütçelerin işlevselliği, sürdürülebilir bir gelişim için yerel yönetimlerin proaktif ve stratejik bir yaklaşım sergilemesine bağlıdır. Gelecek için atılacak doğru adımlar, Eskişehir'in her bir ilçesinin potansiyelini gerçekleştirmesi açısından belirleyici olacaktır.

***

2025 HEDEFLERİYLE ESKİŞEHİR OSB’NİN YÜKSELİŞİ

Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi (EOSB) Olağan Genel Kurulu, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi. Eskişehir OSB Başkanı Nadir Küpeli’nin yaptığı açıklamalar, şehrin sanayi potansiyeli ve geleceği için umut dolu bir tablo çiziyor.

Küpeli, 2023 yılı faaliyetlerini değerlendirirken Eskişehir OSB’nin Türkiye’nin en büyük organize sanayi bölgelerinden biri konumuna geldiğini vurguladı. 404 OSB arasında ilk sırada yer aldıklarını ve toplam alanlarının 34 milyon metrekareye ulaştığı bilgisini paylaşarak, gelecek hedeflerinin bu alanı 50 milyon metrekareye çıkarmak olduğunu ifade etti. Bu büyüme hedefi, Eskişehir'in ekonomik kalkınmasına ve sanayisini daha ileriye taşıma çabalarına ışık tutuyor.

Başkan Küpeli, birçok önemli projeyi tamamladıklarını ve yeni projelerin hızla sürdüğünü belirtti. Özellikle, yaşam parkı projesinin son aşamaya gelmesi, sanayi çalışanları ve aileleri için sosyal bir alan sunması bakımından çok kıymetli. Bu tür projeler, sanayinin büyümesine yardımcı olurken, iş gücünün de motivasyonunu artırıyor.

Eskişehir OSB’nin katılımcı sayısının 897’ye ulaştığı ve bunlardan 659’unun üretimde olduğunun bilgisini veren Küpeli, mevcut istihdamın 49 bini geçtiğini ve 2025 yılı sonuna gelindiğinde 50 bini aşmasını beklediklerini duyurdu. Ancak, 2024 yılında yaşanan ekonomik zorluklar, yeni yatırım için arazi tahsisini olumsuz etkilemiş ve bazı yatırımcıların projelerden vazgeçmesine neden olmuş. Bu durum, yerel sanayinin gelişimi için ciddi bir engel teşkil ediyor.

Başkan Küpeli, 2025 yılından umutlu olduklarını ifade ederken, yeni yatırımcılarla yapılan görüşmelerin bölgedeki iş hacmini artırabileceğinin altını çizdi. Yerli ve yabancı yatırımcıları Eskişehir OSB’ye çekmek için yürütülen çalışmalar, sanayinin zenginleşmesine katkı sağlamayı ve katma değerli üretim yapmayı hedefliyor. Ekonomik görünümdeki düzelmeler, enflasyon düşüşü ve faiz indirimleri ile birlikte yeni yatırımların artacağına dair ümidin peşinden koşmak, Eskişehir için kritik bir dönüm noktası olabilir.

Bu süreçte, ihracat rakamları da dikkat çekiyor. 2024 yılı itibarıyla Eskişehir’in ihracatının 4,5 milyar dolara ulaşması beklenirken, bunun 2,2 milyar dolarlık kısmının OSB’den sağlanacak olması büyük bir başarıdır. Eskişehir OSB’nin bu performansı, bölgenin sanayi potansiyelini en iyi şekilde değerlendirdiğini ve uluslararası alanda rekabet gücünü artırdığını gösteriyor.

Sonuç olarak, Eskişehir sanayiinin geleceği umut verici görünüyor. "Üreten Eskişehir, Güçlü Türkiye" mottosuyla birlikte, dayanışma içinde çalışmalarını sürdüren Eskişehir OSB, yerel yönetimlerin, sanayicilerin ve çalışma hayatının ortak bir hedef doğrultusunda ilerlediğini kanıtlarken, daha güçlü bir ekonomik yapı oluşturmaya devam ediyor. Eskişehir’in sanayi yolculuğu, birlikte çalışma ve hedeflere ulaşmak için gösterilecek azimle şekilleniyor. Bu sürecin her adımında, bölgenin potansiyelinin daha da üst seviyelere taşınması bekleniyor.